Berminat untuk menjadi Top Influencer? Apa yang menarik kalau jadi Top Influencer Watson? Sila baca sampai habis okay

Watsons Malaysia pelopor barangan kesihatan dan kecantikan di Asia dan Malaysia baru-baru ini melancarkan pencarian Top Influencer Malaysia dengan kerjasama Oh Bulan! bertempat di DL Studio, Sunway Damansara.  Ada lebih seratus influencer turut memeriahkan majlis pelancaran dan diantara yang hadir adalah Scha Alyahya, Amber Chia dan Johanis yang turut berkongsi pengalaman sebagai influencer media sosial yang dikenali ramai.



Antara hadiah-hadiah hebat untuk pemenang utama dan sekaligus dinobatkan Top Influencer ni akan mendapat adalah


⍈RM10,000 tunai
⍈RM20,000 mata ganjaran Watson
⍈RM10,000 barangan Watson
⍈Menjadi KOL Watson selama setahun, muncul di television Watson dalam iklan komersial dan menghiasi billboard Watson seluruh Malaysia dan muncul di portal Oh Bulan!, Says, Vocket dan banyak lagi


Caranya sangat mudah dan jangan lepas peluang untuk mencuba, mana tahu nasib menyebelahi dan kita boleh berjaya menjadi pemenang!

Langkah 1. Ambil gambar
Langkah 2. Muat turun di Instagram
Langkah 3: Saya ingin menjadi Watsons Malaysia's Top Influencer kerana...

Letakkan hastag #watsonmti @watsonmy #ohbulanofficial @ohbulan

Pastikan gambar yang diambil dimuat turun sebelum 8 Oktober 2018

Mana tahu, kita berpeluang terpilih di dalam 50 peserta tapi pastikan gambar yang di muat turun adalah menarik dan caption yang paling menarik!

Jadi tunggu apa lagi, pastikan sesiapa yang berminat follow rapat-rapat sebab cabaran pertama telah bermula pada 4 Oktober dan selanjutnya  akan diberitahu.

Dari kiri : Johanis (social influencer), Amber Chia (Selebriti & Model), Caryn Loh (Pengurus Besar Watsons Malaysia), Scha Alyahya (Selebriti), Danny Hoh (Pengarah Pelanggan, Watsons Malaysia)

"Saya amat menunggu untuk menengahkan kesemua calon untuk menjadi Top Influencer di Malaysia. Ianya pasti hebat dan akan meninggalkan kenangan indah bersama calon dan Watson juga" Scha Alyahya, mentor dan juri


"Kebolehan influencer dalam bab penceritaan (story telling) dan kemahiran dalam membuat tutorial video serta penyampaian berkenaan produk Watson yang mengambil bahagian adalah antara kriteria yang akan diuji dan dikira oleh para juri.  Oleh itu, Watsons ingin memberi peluang kepada influencer untuk berkongsi gambar dan cerita yang akan memberikan pengalaman autentik dengan jenama Watson" Danny Hoh
Mengikut data dari Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia, penggunaan telefon bimbit adalah sebanyak 132.9%.  Menurut kaji selidik pengunaan internet pada tahun 2017, para influencer dapat pengguna Malaysia dan antara aktiviti tertinggi adalah melalui komunikasi bertulis (96.3%), melayari social media (89.3%) dan mencari informasi (86.9%). Dari jumlah itu yang melayari jaringan media sosial, 97.3% mempunyai akaun Facebook dan 56.1% punyai akaun dalam Instagram
Oleh itu, pencarian bintang social media merupakan cara yang paling inovatif  buat masa kini.  Sebagai  peruncit terbesar barangan kesihatan dan kecantikan, Watsons akan sentiasa ingin berdaya saing dalam inovasi" Caryn Loh



About Watsons Malaysia
Watsons Malaysia currently operates more than 450 Watsons stores in the country. Watsons continues to set the standards in the health, wellness and beauty market, providing personalised advice and counseling in health, beauty and personal care on top of its market-leading product ranges, making customers LOOK GOOD, FEEL GREAT every day. Since 2009, Watsons has been the No.1 pharmacy/drugstore brand in Asia Pacific for the 10th year running*.

Watsons is the flagship health and beauty brand of A.S. Watson Group.

*Campaign Asia-Pacific / Nielsen “Asia’s Top 1000 Brands online study of over 6,000 respondents across 13 markets in Asia Pacific region”.


About A.S. Watson Group
Established in Hong Kong in 1841, A.S. Watson Group is the world’s largest international health and beauty retailer with over 14,400 stores in 24 markets. Each year, over four billion customers and members shop with our 12 retail brands, both in stores and online.

In Hong Kong, we operate more than 600 stores under four retail brands - Watsons, PARKnSHOP, FORTRESS, and Watson’s Wine. In addition, we manufacture and distribute high quality drinking water brand Watsons Water, as well as the famous juice drinks Mr. Juicy and Sunkist.

For the fiscal year 2017, A.S. Watson Group recorded revenue of HKD156.2 billion. We have over 140,000 employees worldwide, including 12,900 in Hong Kong. A.S. Watson Group is also a member of the world-renowned multinational conglomerate CK Hutchison Holdings Limited, which has five core businesses ‐ ports and related services, retail, infrastructure, energy and telecommunications in over 50 countries.