Seringkali kita akan mendengar orang asyik mengeluh katanya payah nak cari kerja dan bila buka sesetengah laman web apa yang diaorang dapat rupanya hanyalah scam sampai ada sesetengah mereka terus rasa hilang minat dan berputus asa.



Sebenarnya terdapat banyak jawatan kosong di tawarkan di seluruh negara untuk pelbagai latar belakang akademik apa tah lagi bagi yang punya pengalaman dan difahamkan terdapat lebih 700,000 orang yang masih menganggur. Antara punca pengangguran adalah disebabkan tidak puas hati dengan kadar gaji yang ditawarkan tidak setimpal mahupun skop kerja yang mereka rasakan tidak bersesuaian dengan bidang yang dipelajari.

Bagi mereka yang masih mencari jawatan kosong 2020 mereka tak perlu risau sebab terdapat banyak jawatan kosong yang ada di Malaysia samada ianya seperti mana yang mereka inginkan atau sebaliknya. Ada beberapa jawatan kosong yang kerap dicari termasuk jawatan kosong Sabah, kerja kosong Kelantan, jawatan kosong Terengganu dan jawatan kosong spp.

Bagi korang yang masih mencari jawatan kosong, boleh la ke portal KerjaKosong.co yang menyajikan pelbagai pilihan jawatan kosong kerajaan mahupun jawatan kosong swasta. 

Laman web ini pastinya akan memudahkan korang dalam memilih pelbagai kekosongan jawatan seperti mana yang korang inginkan yang merangkumi pelbagai sektor.  Selain dari itu, portal ini memberikan info-info kerja kosong yang terbaru, tepat, termasuk dengan tips mudah untuk mendapatkan kerja.

Apa yang pasti, laman web ini tak akan memeningkan kepala dan pastikan korang bookmark portak kerja kosong ini dan disarankan korang layari setipa hari untuk melihat sebarang kekosongan yang terkini.


Buat mereka yang masih tercari-cari pekerjaan janganlah cepat putus asa kerana peluang pekerjaan tu sentiasa ada samada korang akan dapat cepat atau lambat terpulang pada kerajinan korang berusaha mencarinya. Jadi saya sarankan korang layari portal rasmi yang boleh dipercayai yang saya syorkan di atas tu.

Dalam mencari pekerjaan untuk diri sendiri, apa kata korang kongsikan berita baik dan portal rasmi untuk mencari pekerjaan supaya mereka pun dapat mendapat peluang pekerjaan seperti yang diinginkan.

Saya amat berharap perkongsian saya ini mampu memberi manafaat dan dapat membantu mereka menyelesaikan masalah dalam mencari kerja seperti mana yang diidamkan.  Good luck guys!