NUTREN® OPTIMUM Makanan Tambahan Bernutrisi Untuk Tenaga Dan Selera

by - July 20, 2020

NUTREN® OPTIMUM Makanan Tambahan Bernutrisi Untuk Tenaga Dan Selera | NUTREN® OPTIMUM diperbuat secara saintifik sebagai makanan tambahan dan nutrisi seimbang  bagi menambah tenaga seawal enam minggu.  Produk ini membantu untuk meningkatkan sistem pertahanan badan secara semulajadi dan memberi sokongan pemulihan diwaktu dijangkiti penyakit.

NUTREN® OPTIMUM Makanan Tambahan Bernutrisi Untuk Tenaga Dan Selera

Setiap 230ml minuman bernutrisi yang sedap ini mengandungi 251 kalori, 10 gm protein yang berkualiti tinggi, 550 juta probiotik dan 27 vitamin dan mineral termasuk kalsium dan vitamin D untuk menyokong kesihatan tulang.  Jadi NUTREN® OPTIMUM in adalah nutrisi lengkap dan seimbang setara dengan pemakanan mini atau snek bernutrisi

Dengan nutrisi yang baik, anda akan mengoptimumkan tenaga dan mengoptinumkan pertahanan  #OptimumStrengthOptimumDefence.

NUTREN® OPTIMUM ini sangat sesuai untuk golongan dewasa dan anda yang cerewet dalam memilih makanan serta pelbagai masalah antaranya
  • Sering berasa keletihan dan lemah badan;
  • Tiada selera makan atau kurang bernafsu untuk makan;
  • Pemakanan tidak teratur dengan sering ponteng untuk makan; 
  • Dalam proses penyembuhan dari pembedahan kecil atau penyakit;
  • Memerlukan nutrisi sebelum dan selepas pembedahan;
  • Sesuai sebagai makanan tambahan untuk plan pemakanan sihat atau juga sebagai sumber tunggal nutrisi

Cara penyediaan yang mudah dan penuh khasiat

Masukkan 190ml air di dalam shaker, tambah 7 skop NUTREN® OPTIMUM, goncang untuk memastikan susu tepung tersebut larut dan minum.



Cara untuk menikmati NUTREN® OPTIMUM

Sarapan : Campurkan susu dengan oat segera sebagai makanan bernutrisi
Tea break : Campurkan dengan Nescafe segera yang akan menjadikan minuman latte yang sedap
Tengahhari : Kisar bersama buahan dan ketul air dan nikmati keenakan shake yang penuh nutrisi.

Ciri-ciri Produk
  • Mengandungi protein berkualiti tinggi (50% whey) untuk membantu membina dan membaikpulih otot
  • Mengandungi probiotik (Lactobacillus Paracasei) untuk memperbaiki fungsi usus yang menyokong sistem imuninsasi
  • Mengandungi PREBIO1®(70% FOS dan 30% Inulin) untuk menjaga sistem usus yang baik
  • Kaya dengan Kalsium dan Vitamin D untuk membina tulang yang kuat
  • Bebas Laktosa dan Gluten
  • Disahkan HALAL
  • Diperbuat di Switzerland

Kandungan NUTREN® OPTIMUM
Maltodextrin, milk proteins (from cow’s milk), vegetable oils (sunflower, rapeseed), fibres (fructo-oligasaccharide, inulin), sucrose, minerals (calcium carbonate, magnesium chloride, potassium hydroxide, potassium phosphate, sodium hydroxide, ferrous sulphate, zinc sulphate, manganese sulphate, copper sulphate, potassium iodide, chromium chloride, sodium selenate, sodium molybdate), acidity regulator (citric acid, phosphoric acid), emulsifier (soy lecithin), choline, vitamins (E, C, niacin, pantothenic acid, B6, B1, B2, A, folic acid, D, K, B12, biotin), probiotic (Lactobacillus paracasei), flavouring, L-Carnitine, taurine, sweetener (acesulfame-K).



Cadangan penyediaan minuman bernutrisi dengan menggunakan NUTREN® OPTIMUM yang cukup lazat dan berkhasiat.



Bagi yang berminat untuk merasai kelazatan minuman dengan menggunakan NUTREN® OPTIMUM ni boleh la mencuba resepi yang disertakan ini.

Banana Nut Smoothie

NUTREN® OPTIMUM Makanan Tambahan Bernutrisi Untuk Tenaga Dan Selera
Tenaga : 352kcal  | Karbohidrat : 34.18g | Protein :13.6g | Lemak : 17.7g

Bahan:-
500ml susu penuh krim
1 - 1/2 pisang
11/2 buah kurma, dibuang biji dan dipotong
2 sudu makan mentega kacang
7 skop NUTREN® OPTIMUM
kiub ais

Cara penyediaan:-
  • Tuangkan susu penuh krim, pisang, buah kurma, peanut butter dan NUTREN® OPTIMUM dan kisar hingga menjadi sebati.
  • Masukkan ketul air dan kisar hingga ketul ais menjadi halus
  • Tuangkan kedalam gelas dan sedia untuk diminum


Strawberry Smoothie

NUTREN® OPTIMUM Makanan Tambahan Bernutrisi Untuk Tenaga Dan Selera

Tenaga : 118kcal  | Karbohidrat : 16g | Protein :4.7g | Lemak : 3.5g

Bahan:
250ml air
13 - 15 buah strawberi
4 sudu teh yogut perisa strawberi
1 sudu teh jus lemon
10 skop NUTREN® OPTIMUM
ketul ais

Cara penyediaan:-
  • Tuangkan 250ml air dan strawberi sejukbeku ke dalam pengisar dan kisar hingga halus
  • Masukkan yogut strawbery, jus lemon dan NUTREN® OPTIMUM dan kisar hingga menjadi sebati
  • Masukkan ketul air dan kisar hingga ketul ais menjadi halus
  • Tuangkan kedalam gelas dan sedia untuk diminum





You May Also Like

3 Comments

  1. Salam, saja jalan2x blogwalking. Nice info to share Puan. :)

    ReplyDelete
  2. macam nice jugak klau cik timm nak beli utk mak ni, sbb kdg2 mak tak selera mkn sgt..

    ReplyDelete
  3. Banyaknya resepi sihat boleh dicuba dengan susu Nutren ni ye kak. Macam sedap je semua tu

    ReplyDelete

Terima kasih atas kunjungan dan komen, sungguh sangat dihargai! Kalau ada kesempatan saya akan balas, InsyaAllah. Komen baik-baik tau!

Thanks for the visit, appreciate your positive comments!