IAMFUZY™ Malaysia Lifestyle Blog

TERKINI

Post Top Ad

Post Top Ad

"Memberi Tanda Syukur" Tema Kempen Year End Zakat 2022 (YEZ) PPZ-MAIWP

November 27, 2022 0

"Memberi Tanda Syukur" Tema Kempen Year End Zakat 2022 (YEZ) PPZ-MAIWP | Pusat Pungutan Zakat - Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (PPZ-MAIWP), semalam telah melancarkan Kempen Year End Zakat 2022 (YEZ) di AEON AU2, Setiawangsa dengan bertemakan "Memberi Tanda Syukur". 


Kempen YEZ 2022 ini bermula 26 November hingga 31 Disember 2022 bertujuan menggalakkan orang ramai untuk menunaikan kewajipan berzakat sebelum 31 Disember 2022. 


"Memberi Tanda Syukur" Tema Kempen Year End Zakat 2022 (YEZ) PPZ-MAIWP


KEMPEN YEZ 2022 - 'Memberi Tanda Syukur'

KEMPEN YEZ 2022 - 'Memberi Tanda Syukur' yang menjadi tema kempen PPZ-MAIWP, yang  ingin mengajak seluruh masyarakat Islam untuk menzahirkan rasa syukur dengan menunaikan zakat untuk kelangsungan hidup asnarf lebih-lebih lagi dalam situasi sukar ekonomi kini.



Pelancaran kempen telah dirasmikan oleh Yang Berbahagia Tan Sri Dato' Sri Dr. Abdul Aziz Abdul Rahman dengan kehadiran beberapa tetamu VIP serta Miro, maskot PPZ.




Di dalam majlis yang sama, turut diadakan serahan zakat perniagaan dari Felcra Processing & Engineering Sdn Bhd sebanyak RM375,220.38 dan Kop. Jaya Murni Wanita Bhd sebanyak RM157,129.73 




Turut diadakan sumbangan bakul rezeki bernilai RM10,000.00 kepada 10 orang asnaf yang menetap di kawasan PPR sekitar Setiawangsa Kuala Lumpur. Bakul Rezeki yang disumbangkan mengandungi barangan keperluan seperti beras, minyak, maggi dan lain-lain dengan nilai RM100 bagi setiap bakul rezeki yang diterima. 


Selain dari itu pelbagai aktiviti turut diadakan antaranya sembang santai YEZ bersama KPE PPZ-MAIWP, ZakaTalk dan banyak lagi.




Majlis turut dimeriahkan dengan kemunculan penyanyi Lah Ahmad yang mendendangkan dua buah lagu dan menariknya para pengunjung yang hadir turut bersama-sama bernyanyi bersama. 


MOTO PPZ-MAIWP - 'Memudahkan Anda Berzakat'

PPZ-MAIWP selari dengan motonya iaitu 'Memudahkan Anda Berzakat", menyediakan pelbagai perkhidmatan dan kemudahan bayaran khususnya menjelang hujung tahun bagi memberi ruang kepada pembayar zakat bagi mendapatkan 100% rebat cukai pendapatan.


Perkhidmatan dan Kemudahan Bayanan Zakat Yang Disediakan Oleh PPZ-MAIWP


10 Kaunter PPZ-MAIWP

Bayaran zakat boleh dilakukan di 10 kaunter PPZ-MAIWP di sekitar Wilayah Persekutusn KUala Lumpur dan Labuan sepanjang bulan Disember ini. Kaunter ini akan dibuka 7 hari seminggi bermula jam 8.15 pagi sehingga 4.45 petang.


Friday+

Istimewa tahun ini , PPZ-MAIWP akan melanjutkan waktu operasi kaunter pada setiap hari Jumaat sehingga jam 9 malam. 30 pembayar terawal di setiap kaunter pada hari Jumaat akan mendapat voucher KFC bernilai RM10.


Portal PPZ-MAIWP & Aplikasi MYZAKAT

Pembayaran zakat secara dalam talian iaitu melalui www.zakat.com.my atau melalui aplikasi MyZakat boleh dimuat turun di Google Play dan Apps Store. Di mana pembayar juga boleh Kira, Bayar dan Semak rekod bayaran.


Ejen-ejen Kutipan Zakat

Pembayaran zakat juga boleh dilakukan melalui ejen-ejen rasmi yang telah dilantik oleh PPZ-MAIWP antaranya seperti melalui perbankan internet, poratl online, e-wallet, kaunter-kaunter bank dan juga pos.


ZAKAT+ @MYTEMUJANJI

Zakat+ @MyTemujanji berperanans ebagai 'one stop centre' bagi memberi pilihan kepada para pembayar zakat untuk menetapkan temujanji dan perkhidmatan iaitu Kaunter Zakat Digital, Kaunter Zakat Bergerak, Door to Door & Ride2U. Untuk tempahan boleh layari https://mytemujanji.zakat.com.my


Talian Zakat

Pembayar zakat juga boleh membuat pertanyaan dan taksiran zakat dengan membuat panggilan ke 13000885757. Bahkan melalui talian ini juga pembayar zakat boleh melunaskan kewajipan mereka dengan membayar zakat,


Bagi pembayar yang menunaikan zakat sepanjang kempen berlangsung akan berpeluang juga memenangi lebih 500 hadiah menarik yang ditawarkan. Pemenang akan dipilih secara rawak melalui cabutan bertuah, tertakluk kepada terma dan syarat.


Antara hadiah yang ditawarkan seperti Pakej Umrah, Vacuum Robot Mi, Ipad Air, Iphone 14 Pro, Thermomix TM6, Air Fryer Phillips dan pelbagai lagi.


Menurut Ketua Pegawai Eksekutif PPZ-MAIWP, Tuan Haji Abdul Hakim Amir Osman. program serahan zakat  perniagaan dan sumbangan zakat kepada asnaf dalam majlis ini menunjukkan kepada masyarakat dengan jelas tentang kitaran daripada pengeluar zakat kepada pemanfaat zakat yang berhak. Di mana zakat yang ditunaikan menyumbang kepada pembangunan asnaf dan ekonomi masyarakat Islam.


"Dalam keadaan situasi negara yang sedang mengalami krisis ekonomi kita masih diberi rezeki untuk membantu mereka yang memerlukan dan ini adalah apa yang didalam ajaran Islam mahukan- dalam ada rezeki kita tetap ada pada rezeki orang lain".


Untuk keterangan lanjut mengenai YEZ 2022 boleh layari : http://www.zakat.com.my/yez2022/


Jom Berzakat Sebagai Tanda Rasa Kita Bersyukur!

'PPZ-MAIWP memudahkan anda berzakat'

Read More

Klinik Dr Bazilah Klinik Aesthetic KL Solusi masalah Jerawat Dan Acne

November 23, 2022 0

Klinik Dr Bazilah Klinik Aesthetic KL Solusi masalah Jerawat Dan Acne | Bayangkan anda bangun dari tidur dan membelek muka, tetiba nampak jerawat timbul di batang hidung atau di dahi. Terus berkerut dan monyok muka, sambil memikir macam mana nak keluar rumah dengan wajah ditumbuhi jerawat. Mujur hanya satu jerawat tapi kalau ada lebih, memang auto malas nak keluar sampailah hilang jerawat.


Tiada sesiapa pun suka pada jerawat sebab jerawat ni boleh buat kita hilang keyakinan diri hingga membuat kita merasa rendah diri dan malu untuk bergaul dengan orang ramai.


Klinik Dr Bazilah Klinik Aesthetic KL Solusi masalah Jerawat Dan Acne


Bab jerawat timbul ni bukan hanya dialami oleh wanita sahaja tapi kaum lelaki juga. Bagi wanita lazimnya jerawat tumbuh sebutir dua ini ketika kedatangan haid. Maka jenuhlah nak kena makeup tebal untuk sorokkan jerawat akan membuat kita rasa tidak selesa. Kalau tak sabar memang rasa jari tu gatal jer nak picit supaya jerawat tu hilang segera.



KETAHUI APA PUNCA JERAWAT

1. Stres – badan yang alami tekanan akan mengalam kemerosotan fungsi badan menyebabkan tumbuhnya jerawat, malahan bahan yang dilepaskan ketika tekanan, neuropeptiedes akan menyebabkan masalah jerawat makin kronik.


2. Kelenjar sebum – Apabila berlaku perubahan hormon, kelenjar sebum akan aktif,  sebum keluar dengan jumlah yang banyak hingga terjadinya jerawat. Mereka yang punya kulit jenis berminyak pun mudah ditumbuhi jerawat.


3. Jangkitan kuman – Bila sebum terhasil dengan banyak, kemungkinan liang pori akan tertutup hingga terjadi pengumpulan bakteria yang menjadi punca jerawat. Ini juga boleh menyebabkan masalah keradangan kulit.


4. Alat solek tidak bersih – Sekiranya alat solek anda tidak dijaga dan dibersihkan, kemungkinan ia boleh jadi tempat pembiakan bakteria yang akan mengakibtakan jerawat. Pastikan anda mencuci alat solekan yang digunakan seperti berus mekap atau sponge.


5. Debu dan kotoran – Persekitaran juga yang antara penyebab terjadinya jerawat terutama tempat yang berdebu dan kotor. Jadi pastikan anda mencuci muka setelah pulang dari kerja, tempat riadah atau pulang dari berhibur di luar.


6. Penjagaan muka tidak konsisten – Pastikan anda rajin konsisten dalam melakukan rutin penjagaan muka.


7. Suka Memicit Jerawat – Elakkan jari anda memicit jerawat kerana ini akan menyebabkan jerawat akan tumbuh dan merebak di bahagian lain.


KENALI JENIS-JENIS JERAWAT

Klinik Dr Bazilah Klinik Aesthetic KL Solusi masalah Jerawat Dan Acne



Dua jenis jerawat yang tidak menyebabkan keradangan iaitu


1. Closed comedo (komedo tertutup)

Jerawat ini dikenali sebagai whitehead. Ia terjadi bila kumpulan minyak dan sel kulit mati bercampur dan menyumbat liang pori. Keadaan ini akan memerangkap sebum (minyak), dan bakteria dan akan kelihatan bintik putih di atas permukaan kulit anda. 


2. Open comedo (komedo terbuka)

Jerawat ini dikenali sebagai blackhead. Ia terjadi bila kumpulan minyak dan sel kulit mati yang terbuka dan teroksidasi dengan udara yang menyebabkan ia berwarna hitam. Hitam yang kelihatan itu adalah pigmen kulit-melanin yang bertindak balas dengan oksigen di udara.



Tiga jenis jerawat yang menyebabbkan keradangan iaitu


1. Papule

Jerawat blackhead yang menjadi radang kerana tidak dirawat dan dijangkiti bakteria. Ia membentuk benjolan merah atau merah muda pada kulit. Jerawat ini sangat sensitif kepada sentuhan. Perbuatan memicitnya akan membuatkan keradangan menjadi lebih teruk dan mengakibatkan parut.


2. Pustule

Jerawat ini berlaku apabila bintik merah meradang dan tidak diubati dan akan kelihatan jerawat bernanah sama ada berwarna putih atau kuning. Ada yang memanggilnya sebagai jerawat matang. Jangan sesekali memicit atau meremas jerawat ini kerana perbuatan itu boleh menyebabkan parut dan masalah jerawat yang semakin kronik.


3. Nodule


Jerawat ini dikenali sebagai jerawat batu. Ianya adalah besar dan terdapat benjolan meradang. Jerawat ini boleh berlaku apabila liang pori tersumbat dan bakteria sudah masuk ke lapisan paling bawah.


Jerawat jenis ini akan menjadi semakin serius sekiranya tidak dirawat dan akan menyebabkan anda hilang keyakinan diri dan merasa rendah diri.


Klinik Dr Bazilah Klinik Aesthetic KL Solusi masalah Jerawat Dan Acne



Sekiranya jerawat batu atau Acne Conglobata tidak dirawat dengan segera akan mencacatkan kulit muka dan ada sesetengah jerawat batu ini turut tumbuh di ketiak, kelengkang atau juga di bawah lipatan buah dada. Ini adalah disebabkan masalah penyumbatan folikel hingga menyebabkan timbul biji yang akan membesar dan  bernanah. Jerawat jenis ini mempunyai jaringan di bawah kulit dan dipenuhi dengan nanah (interconnecting abscesses and sinuses).


Bagi mereka yang mengalami masalah ini, parut jerawat kelihatan tebal (hypertrophic) atau nipis (atrophic) hingga kulit kelihatan menjadi seperti gunung ganang. 


Jangan bertangguh, dapatkan rawatan segera dari pakar aesthetic dengan segera untuk masalah  Acne Conglobata ini, ia juga  boleh dijadikan penanda aras untuk masalah genetik dipanggil Papa Syndrom, sejenis penyakit genetik autoinflammatory disorder melibatkan sendi dan kulit iaitu Pyogenic Arthritis, Pyogenica Arthritis, Pyoderma Gangrenosum dan Acne yang dipanggil Papa Syndrome.



PENCEGAHAN AWAL SANGAT PENTING

Jerawat terjadi kepada sesiapa sahaja tanpa mengira jantina dan usia. Jadi adalah sebaiknya anda cegah jerawat ini dengan menjaga pemakanan, kebersihan diri serta persekitaran. 



RAWAT MASALAH JERAWAT DAN ACNE DI KLINIK DR BAZILAH

Klinik Dr Bazilah Klinik Aesthetic KL Solusi masalah Jerawat Dan Acne



Jangan biarkan masalah jerawat atau acne mengganggu kehidupan seharian hingga menyebabkan anda rasa hilang keyakinana diri, rawat masalah jerawat dan acne Klinik Dr Bazilah, klinik aesthetic KL yang boleh merawat dalam masalah kulit berjerawat dan acne.


Antara rawatan yang ditawarkan adalah rawatan aesthetic, jerawat, alergik, skin pigmentation, fungal, eczema, Psiorisis, Hair Removal, Hair Loss, Minor Surgery dan Sexual Transmitted Disease.


BERKESANKAH RAWATAN DI KLINIK DR BAZILAH ?


Klinik Dr Bazilah Klinik Aesthetic KL Solusi masalah Jerawat Dan Acne



Rupanya memang ramai sudah mendapatkan rawatan di Klinik Dr Bazilah dan ternyata berkesan sepertimana yang anda boleh lihat dalam gambar sebagai bukti keberhasilan serta rawatan yang diberikan.


Anda tak perlu risau, mereka adalah pengamal kesihatan bertauliah, diiktiraf dan berdaftar serta mempunyai lesen di bawah Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM). 



Doktor di Klinik Dr Bazilah ini memberi fokus kepada rawatan masalah kulit serta rambut yang berkaitan dan dengan menggunakan kaedah terbaik yang terbukti secara klinikal selamat dan berkesan untuk masalah dermatologi.


Klinik Dr Bazilah Klinik Aesthetic KL Solusi masalah Jerawat Dan Acne



Bagi masalah aesthetic, rawatan kombinasi inovatif yang akan memberi hasil lebih cepat dan berkesan untuk merawat masalah jerawat, parut jerawat, pigmentasi dan masalah penuaan.



Sekiranya anda mempunyai masalah jerawat, acne atau masalah kulit lain, cuba dapatkan rawatan di Klinik Dr Bazilah, klinik kulit dan estetik  yang terbaik di Kuala Lumpur dan Selangor ni.


Bagi mendapatkan temujanji atau sebarang promosi, boleh jengah terus ke sosial media (FB dan IG) Klinik Dr Bazilah atau hubungi cawangan Klinik Dr Bazilah yang berdekatan yang beroperasi dari jam 10 pagi hingga 6 petang, seperti tertera dibawah :



Whatsapp : +6019-6571563 / klik http://temujanjidrbazilah.wasap.my/


Web : www.klinikdrbazilah.com | FB : @drbazilah | IG : @klinikdrbazilah


Emel : klinikdrbazilah@gmail.com



Klinik Dr Bazilah Kuala Lumpur

(Klinik Kulit / Aesthetik / Rambut / Jerawat / Jeragat)

Unit A1-10, Level 1 Puncak Sentul, 8, Jalan Sentul Pasar, 51000 Kuala Lumpur. |

No Tel : 013-817 7005

Website : https://www.klinikdrbazilah.com/klinik-kulit-kuala-lumpur



Klinik Dr Bazilah Bangi

C 10 G, Plaza Paragon Point,  Jalan Medan, Pusat Bandar 5  Seksyen 9, Bandar Baru Bangi, 43650 Selangor | No Tel : 03-8922 9681 / 0111-590 5931



Klinik Dr Bazilah Shah Alam

R-02-01, Emira,   Jalan Akuatik A13/64A, Seksyen 13, Shah Alam,

40100, Selangor. | No Tel : 03-5035 7359

Website : https://www.klinikdrbazilah.com/klinik-kulit-shah-alam

Read More

Drama Rindu Kasih Lakonan Ummi Nazeera Dan Izzue Islam

November 21, 2022 0

Pasti ramai yang dah tonton drama Terbaru lakonan Ummi Nazeera dan Izzue Islam. Kalau belum, memang kena tonton drama ni sebab kedua pemegang watak utama drama ni memang hebat. Dulu keduanya digandingkan dalam drama Patahnya Sayap Malam dan ada Aeril Zafrel. Memang cukup sedih drama yang menyaksikan jahatnya Amzar (Izzue Islam) membiarkan Alisha (Ummi Nazeera) dihukum penjara walau bukan atss kesalahannya. 


Selain dari itu, drama Risik Pada Hati yang dilakonkan bersama Alif Satar dan Zara Zya pun cukup memberi kesan. Memang hebat pelakon yang telah dinobatkan Top 5 pelakon wanita terbaik Festival Filem Malaysia.





Rindu Kasih | Episod: 15 | Tarikh Tayangan: 16 November 2022

Waktu Siaran: Isnin-Khamis, 10:00 malam

Rangkaian: Samarinda TV3 / Disney+ Hotstar

Penulis Skrip: K. Adlie & Shaza Talib

Pengarah: Mohd Fazli Yahya (Pali Yahya)

Produksi: P&D Pictures Sdn Bhd


Lagu Tema (OST): 

Seandainya - Ariff Bahran

Retak - Aqeesh Aleeya


Watak Pelakon

Izzue Islam sebagai Amir | Ummi Nazeera sebagai Salina | Nafiz Muaz sebagai Hisham | Amyza Aznan sebagai Shida | Arash Mohd sebagai Khalid | Shazia Rozaini sebagai Huda | Fazlina Ahmad Daud sebagai Halijah | Ezzaty Abdullah sebagai Murni | Meor Mohd sebagai Iqbal | Ayu Azlina sebagai Siti | Nik Ramly sebagai Zamani | Ikhwan Khairudin sebagai Khalid Muda | Fariza Shafinaz sebagai Halijah Mudah | Iskandar Shah sebagai Amin | Yamin Abu Bakar sebagai Supri | Siti Rohani Dollah sebagai Tini | Elly Suhaili sebagai Sofia | Hairi Ab Ghani sebagai Kamil


Sinopsis Rindu Kasih

Salina dibesarkan seorang diri oleh bapanya, Khalid. Rahsia dirahsiakan oleh Khalid tentang ibunya, Shida, yang telah ditahan polis kerana menjual dadah. Salina begitu berazam untuk mendapatkan kasih sayang ibunya, dia sanggup melakukan jenayah hanya untuk menemani ibunya di penjara.


Semenjak Shida meninggalkan Khalid dan anak mereka Salina yang berusia beberapa bulan, kehidupan Khalid menjadi tidak tentu arah. Khalid perlu bekerja demi menyara anaknya yang masih kecil.




Sedar dari pengsan, Zamani, ayah Amir membuat permintaan terakhir kepada Halijah agar mengahwinkan Amir dengan Salina.


Demi amanah bapanya, Amir menikahi Salina. Meskipun tiada restu si ibu. Apakah suratan tertulis untuk Salina dan Amir akhirnya.

Read More

Mister Potato Umum Kerjasama Dengan NR Sports Dan Neymar Jr Dilantik Duta Mister Potato

November 20, 2022 0

Mister Potato Umum Kerjasama Dengan NR Sports Dan Neymar Jr Dilantik Duta Mister Potato | Sempena Piala Dunia 2022 yang kini semakin hangat dan dinanti -nantikan ini, Mister Potato memeterai perjanjian dengan NR Sports untuk melantik Neymar da Silva Santos Júnior sebagai duta baru Mister Potato. NR Sports adalah syarikat yang menguruskan imej bintang bola sepak


Dikenali ramai sebagai Neymar Jr, beliau dianggap sebagai salah seroang pemain bola sepak paling berbakat dalam generasinya. Pemain Brazil ini telah dipilih sebagai Pemain Bola Sepak Amerika Selatan Terbaik sebanyak dua kali dan beliau telah membantu pasukannya menjulang 13 kejuaraan sejak ke Paris Saint Germain pada 2017 termasuk Liga Perancis (Ligue 1) sebanyak empat kali dan Piala Perancis sebanyak tiga kali. Neymar Jr mempunyai ramai pengikut, iaitu sejumlah 179 juta pengikut di Instagram dan mengendalikan sebuah pertubuhan bukan keuntungan – iaitu Instituto Projeto Neymar Jr, projek sosial yang berusaha membantu kanak-kanak, anak-anak muda dan keluarga mereka di Brazil.




Kerjasama baharu ini, Mister Potato x NR Sports menandakan fasa seterusnya dalam sambutan ulang tahun Mister Potato yang ke - 30 dan juga kerjasama jenama kegemaran ramai ini dengan selebriti terkenal. Fasa pertama telah bermula pada awal tahun ini

.

Kempen ini dilancarkan dengan tema “The Ridiculous Kick” (Penangan Rasa Gila - Gila) selama setahun dengan Neymar Jr sebagai tumpuan utama.  Mister Potato juga akan melancarkan dua perisa edisi terhad (BBQ Kebab dan Hot Salsa ), perisa inspirasi daripada kelazatan makanan Brazil.“ Kami di Mister Potato amat teruja dengan penyertaan Neymar Jr dalam kempen ini.


Beliau seorang individu luar biasa yang bakatnya dalam sukan bola sepak memang sangat disanjungi. Neymar Jr terkenal kerana keupayaan nya di atas padang dan juga kerja amal di luar padang di mana beliau menggunakan pengaruhnya untuk membawa kesan positif di peringkat global ,” kata How Yuan Yi, Ketua Pegawai Pemasaran, MAMEE-Double Decker.




“Saya sangat gembira kerana berpeluang menjadi duta baharu Mister Potato, lebih - lebih lagi pada tahun yang penting dalam kerjaya  saya. Saya rasa seronok untuk turut serta dalam kempen Mister Potato ini dan memang menggemari produk Mister Potato ,” kata Neymar Jr.


“Personaliti luar biasa dan gaya hidup aktif yang penuh bertenaga menjadikan Neymar Jr pilihan sesuai bagi jenama kami. Kami akan memulakan beberapa aktiviti menarik dalam minggu yang akan datang dan bersedia memenuhi keinginan peminat bola sepak untuk menikmati snek yang lazat sambil menyaksikan perlawanan bola sepak Piala Dunia,” tambah How

.

Para peminat bola sepak kini berpeluang untuk memenangi percutian ke Qatar, produk PUMA dan hadiah wang tunai bernilai lebih daripada RM138,000. “Peraduan Snek & Menang” berlangsung dari 1 Oktober sehingga 27 November 2022

Untuk melayakkan diri untuk menyertai peraduan ini, pengguna perlu membeli produk Mister Potato yang bernilai sekurang-kurangnya RM10

.

Isikan nama dan nombor, kad pengenalan pada resit pembeliandan hantar menerusi WhatsApp ke +601156881139

.

Seorang pemenang hadiah utama akan di terbangkan ke Qatar untuk menyaksikan perlawanan akhir bola sepak di Qatar dan lawatan ini akan ditanggung sepenuhnya

.

Dua puluh orang pemenang sagu hati akan menerima wang tunai RM2,000 dan produk PUMA x Neymar Jr manakala 200 pemenang hadiah mingguan akan menerima wang tunai RM250 setiap seorang . Rakan niaga yang menyertai peraduan ini termasuk pasar raya, pasar raya besar, pasar raya mini, e-dagang, kedai stesen minyak dan kedai serbaneka di seluruh negara. Jenama kerepek kentang terkemuka Malaysia, Mister Potato ialah pilihan pertama bagi kerepek kentang di Malaysia dan tidak asing dalam usaha menjalin kerjasama pada peringkat global, termasuk kerjasama dengan Manchester United dan Chevrolet, dan juga bintang K-pop Korea Cha Eun-Woo. 


Mister Potato

telah dilancarkan pada 1992 untuk menawarkan snek kentang lazat kegemaran ramai yang diperbuat daripada ramuan berkualiti dan sekali gus memperkenalkan muchacho dengan topi sombrero kegemaran kami kepada rakyat Malaysia. Jenama tersebut kemudian menambah sentuhan warna kepada rangkaiannya pada 2017 menerusi perisa Ubi Keledek Ungu baharu yang membawakan kelainan yang menyelerakan tetapi dengan keenakan dan kerangupan yang sama di samping rasa manis semula jadi dan tidak mengandungi sebarang pewarna tiruan Rangkaian Mister Potato termasuk Mister Potato Chips dan Mister Potato Crisps. Semua kerepek kentang Mister Potato diperbuat daripada kentang import dan tidak mengandungi kolesterol. Produk-produk jenama ini dijual dalam kanister atau paket.

Rangkaian pilihan perisa yang boleh didapati di pasaran termasuk: 

Mister Potato Crisps -  Asli, Pedas & Panas, Krim Masam dan Bawang, Tomato, Barbeku dan Keju Madu, Ubi Keledek, Ubi Keledek Jagung Manis;


Mister Potato Chips - Asli, Pedas & Panas, Barbeku, Tomato, dan Keju Madu;


Mister Potato Syok Wave Crinkle Cut Chips - Ayam Goreng Berapi, Barbeku dan Seafood


Produk Mister Potato boleh didapati dalam paket dan juga kanister dan dijual pada harga RM3.20 dan ke atas. Semua produk Mister Potato boleh didapati di semua pasar raya, pasar raya besar, pasar mini, kedai serbaneka, stesen petrol dan kedai runcit di seluruh negara, dan juga menerusi gedung rasmi MAMEE di Lazada (https://bit.ly/3fX5hpE) dan Shopee (https://shp.ee/xim7frj).


Untuk sebara ng pertanyaan mengenai Mister Potato Chips, sila telefon talian khas percuma MAMEE - Double Decker 1-300-22-6263 atau menghantar mesej WhatsApp ke +606-231 6362 antara jam 9 pagi dan 5 petang dari Isnin hingga Jumaat, menghantar e-mel ke careline@mamee.com.my atau melayari visit https://mamee.com/.


Untuk maklumat lanjut, ikuti akaun media sosial jenama di Facebook (www.facebook.com/misterpotatocrisps/)  dan Instagram (www.instagram.com/misterpotato_my/)


Mengenai Mister Potato

Mister Potato telah diperkenalkan kepada rakyat Malaysia pada 1992 dan kini jenama tersebut telah menjadi jenama kerepek kentang No.1 di Malaysia. Mister Potato menawarkan snek kentang lazat yang diperbuat daripada ramuan bermutu tinggi dan hanya menggunakan kentang segar yang diimport. Digemari di dalam dan luar negara, Mister Potato dijual di lebih 60 negara di pasaran utama seperti Indonesia, Thailand, Timur Tengah, Asia Timur dan Maldives.

Mengenai MAMEE-Double Decker

MAMEE-Double Decker (M) Sdn Bhd diasaskan pada 1971 apabila Pengerusi Eksekutif Kumpulan, Datuk Pang Chin Hin mula membuat mi kering dan bihun bersama anak sulungnya, Ketua Pegawai Eksekutif (CEO), Tan Sri Pang Tee Chew. Perniagaan kecil ini, yang dikenali sebagai Pacific Food Products dan terletak di Ayer Keroh, Melaka menjadi titik permulaan bagi perniagaan yang kini dinamakan MAMEE-Double Decker. Anak-anak Datuk Pang yang lain, Ketua Pegawai Operasi (COO) Datuk Wira Pang Tee Nam dan mendiang Pang Tee Suan, bersama-sama ahli keluarga lain–yang kini dalam generasi ke - 3 – telah membangunkan syarikat menjadi salah satu pengeluar makanan dan minuman terbesar di Malaysia. MAMEE -Double Decker pula ditubuhkan pada 1991. Syarikat telah membuka kilang di serata Malaysia –termasuk di Kuala Lumpur dan Kuantan, dan kini disokong tenaga kerja seramai lebih daripada 2,000 kakitangan–sebelum mengembangkan sayapnya ke Myanmar dan Indonesia.

Mengenai NR Sports 

NR Sports diasaskan pada 2006 dan berpangkalan di Sao Paolo, Brazil. Selain daripada menjadi sebuah syarikat berprestij yang bertanggungjawab bagi pengurusan imej dan kerjaya bintang bola sepak Neymar Jr. dan atlet Olimpik Thiago Braz, NR Sports juga terlibat dalam kegiatan penghasilan kandungan original

Read More

BARU ! Detegren Premium TOP Dengan Teknologi 5D Colour Pro Tech, Jalin Kerjasama Dengan Kloth Cares Dan Kolej INTI

November 07, 2022 0

BARU ! Detegren Premium TOP Dengan Teknologi 5D Colour Pro Tech, Jalin Kerjasama Dengan Kloth Cares Dan Kolej INTI | Sebagai pengguna tegar detergen jenama TOP ni, umi cukup teruja unutk mencuba Detergen Premium dengan Teknologi 5D Colour ProTech yang diperkenalkan TOP ni. 


Menariknya teknologi 5D coloru pro tech ini akan memberi pengalaman cucian yang lebih bersih, terang, menyerlahkan warna dan melindungi pakaian dari pudar. TOP juga turut menjalin kerjasama dengan Kloth Cares & Kolej Antarabangsa INTI Subang untuk Kitar Semula (Upcycle) Sumbangan Pakaian Demi Manfaat Komuniti Kurang Bernasib Baik. Memang cukup bagus inisiatif TOP ni.


BARU ! Detegren Premium TOP Dengan Teknologi 5D Colour Pro Tech, Jalin Kerjasama Dengan Kloth Cares Dan Kolej INTI

Kehidupan masyarakat kian kembali normal dengan peralihan negara ke arah fasa endemik. Jimatkan masa serta dapatkan kesenangan dan ketenangan minda apabila mencuci pakaian anda bersama rangkaian TOP Colour Signature yang terdiri daripada serbuk detergen premium Super Colour dan cecair detergen premium Colour Protect dengan teknologi terkini 5D Colour ProTech.


Kini anda boleh mencuci kesemua item pakaian sekali gus, tanpa perlu mengasingkan sama ada ia berwarna terang, gelap, warna-warni, putih, baju baru atau lama¹, dengan penuh yakin tanpa perlu risau akan warna pakaian luntur. pakaian berwarna terang anda kekal berseri dan pakaian berwarna gelap pula kekal gelap. Rangkaian detergen baharu TOP ini juga mencegah fabrik daripada kelihatan kusam, memastikan ia kelihatan baharu dengan lebih lama, seterusnya menggalakkan gaya hidup yang lebih lestari.


¹ Sentiasa periksa pakaian baru anda untuk mengetahui sama ada ia tahan luntur atau tidak sebelum memasukkan ia dengan pakaian lain. Fabrik kapas, wul dan sutera berkemungkinan untuk melarutresapkan warna dalam beberapa cucian awal berbanding material sintetik seperti polyester, nilon dan akrilik. Cuci pakaian anda yang diperbuat daripada material-material ini secara berasingan dalam kitaran lembut serta air sejuk sebagai langkah berwaspada
.

Bagaimanakah Teknologi 5D ProTech Berfungsi?

TOP, jenama detergen No 1² di Malaysia dan satu jenama inovatif yang mengutamakan pengguna oleh Lion Corporation Japan, telah mempertingkatkan cara pencucian pakaian di negara ini menerusi usaha-usaha penyelidikan dan pembangunan serta penghasilan inovasi terbaharu yang memberi manfaat kepada kehidupan pengguna. Ia turut dikenali kerana merintis konsep kehidupan bersih menyeluruh menerusi inovasi-inovasi berterusan dalam bidang teknologi detergen.


² Berdasarkan Indeks Perkhidmatan Peruncitan untuk Kategori Detergen bagi 12 bulan yang berakhir Mac 2021 oleh Total Malaysia (Copyright ©️ 2021, The Nielsen Company (M) Sdn Bhd).


Rangkaian TOP Colour Signature baharu dirumuskan denagan Teknologi 5D Colour ProTech oleh Lion Corp yang memberikan lima manfaat warna pada pakaian. Ia memastikan pakaian berwarna gelap kekal gelap dan pakaian berwarna terang kekal berseri melalui penyingkiran klorin dalam air cucian. Detergen baharu ini juga menjadikan warna pakaian asal menyerlah dengan menanggalkan kotoran degil serta mencegah pakaian menjadi berbulu disebabkan geseran dengan mengekalkan kelicinan permukaan fabrik. Di samping itu, ia juga mencegah fabrik menjadi cepat lusuh, agar pakaian kekal baharu lebih lama. Teknologi pencegahan kelunturan warna mencegah warna turun merebak ke pakaian lain juga memberikan ketenangan minda kepada pengguna.


Kesemua detergen TOP, termasuk rangkaian Colour Signature, dikuasai oleh Advanced Micro-Clean Tech bersama Anti-Microbial Tech oleh Lion Japan yang menyediakan teknologi detergen generasi baharu yang berkesan menyingkirkan 99.9% virus berbahaya (termasuk virus COVID-19, Influenza A dan Coxsackie) serta bakteria³ . Formulasi pelbagai teknologi yang dirumus khas ini merangkumi fungsi anti-bau hapak; anti-debu hama dan anti-sebum. Teknologi Bolder Scent TOP denaan wangian unik yang terbukti mampu mencegah bau yang tidak menyenangkan jdi samping menceriakan mood anda.


³ Berdasarkan ujian makmal bebas yang dilaksanakan di Jepun.


Kombinasi sempurna Teknologi 5D Colour ProTech dan Advanced Micro-Clean Tech dalam rangkaian serbuk dan cecair detergen TOP Colour Signature akan mempertingkatkan pengalaman cucian pakaian anda, menjimatan masa dan mengurangkan usaha serta memberikan ketenangan minda, pada masa sama melindungi dan memelihara fabrik anda agar tahan lebih lama. Tentunya rangkaian ini membantu rakyat Malaysia yang berbilang kaum untuk terus bersemangat meraikan Hari-Hari Warna-Warni serta keinginan untuk menjadi lebih mesra alam.


Seiring dengan peningkatan kesedaran umum terhadap kepentingan penjagaan alam, TOP memperkenalkan pek eko isian semula bagi detergen cecair premiunya termasuk TOP Colour Protect (3.2kg), TOP Stain Buster (3.4kg) dan TOP Silky Miracle (3.2kg). Pek isian semula eko ini menampilkan rekaan yang canggih dan nipis, membolehkan ia mudah dibawa dan disimpan walaupun dalam ruang yang terhad. Ia didatangkan dengan muncung penutup skrew bagi penggunaan yang mudah dan mengelakkan tumpah. Paling utama, pek isian semula ini memberikan pengurangan penggunaan plastik sebanyak 80% berbanding botol-botol detergen klasik. Ia juga boleh dikitar semula dan mengurangkan jejak karbon jenama TOP serta pengguna. Cubalah pek eko TOP mesra alam yang turut menawarkan lebih nilai pada pembelian berbanding pembungkusan biasa.


“Dengan kembalinya aktiviti ekonomi ke fasa sebelum pandemik, pengguna lebih peka terhadap penampilan mereka. Di peringkat global, kami melihat pilihan pakaian yang berwarna terang berbanding era pandemik yang suram dengan pakaian rumah sering digayakan ketika bekerja di rumah. Rakyat Malaysia memerlukan solusi pencucian pakaian yang berkuasa dan menjimatkan masa, di mana tidak perlu untuk mengasingkan baju berdasarkan warna setiap kali perlu mencucinya. Kemudahan yang disediakan TOP membantu mereka mengamalkan gaya hidup yang lebih lestari, mesra alam dan bersih serta membenarkan mereka Stay True to Their Colours. Rangkaian serbuk dan cecair detergen TOP Colour Signature memenuhi keperluan pengguna,” kata Cik Carmen Foo, Pengurus Besar Kanan Southern Lion Sdn Bhd.


Kempen TOP Hari-Hari Warna-Warni akan memperkenalkan rangkaian baharu Colour Signature menerusi jerayawara (roadshow) seluruh negara dan menerusi kerjasama dengan Kloth Cares dan Pusat Seni dan Rekaan (INTI Centre of Art and Design, ICAD) Rekaan Fesyen, Kolej Antarabangsa INTI Subang, yang menggalakkan rakyat Malaysia mengetahui cara untuk memanjangkan hayat dan menyerlahkan warna fabrik mereka termasuk kaedah penjagaan, mengumpul serta mengitar dan mengguna semula bagi memeliharan alam sekitar.


Menurut kajian, di Malaysia, sebanyak 2 juta kilogram sisa tekstil dan produk pakaian lain dibuang di tapak-tapak pelupusan sampah setiap hari. Kloth Cares, pergerakan kitar semula tekstil yang pertama di Malaysia ialah sebuah perusahaan sosial, menyasarkan untuk memastikan 3 juta kilogram tekstil dan produk-produk pakaian lain dikurangkan di tapak-tapak pelupusan sampah pada tahun 2022.


BARU ! Detegren Premium TOP Dengan Teknologi 5D Colour Pro Tech, Jalin Kerjasama Dengan Kloth Cares Dan Kolej INTI


“Kerjasama dengan TOP dan Kolej Antarabangsa INTI Subang membenarkan kami mendekati lebih ramai rakyat Malaysia serta menyedarkan mereka akan kepentingan mesej 5R iaitu Mempertimbangkan Semula (Rethink); Mengurangkan (Reduce), Mengguna Semula (Reuse), Membuat Tujuan Semula (Repurpose) dan Mengitar Semula (Recycle).


Cubalah untuk memanjangkan hayat pakaian anda dengan detergen yang mampu membuatkannya kekal kelihatan dan berasa terbaik lebih lama agar anda mengurangkan kadar pembelian pakaian lain. Anda boleh mengguna semula dan memperbaharui fungsi pakaian itu dengan memberikan ia peluang kedua. Jika anda kehausan pilihan, kunjungi jerayawara TOP dan sumbangkan item fabrik anda bagi memastikan ia tidak berakhir di tapak-tapak pelupusan sampah,” ujar Cik Nik Suzila, Pengasas Bersama Kloth Cares.


Ketahui potensi dan keindahan fesyen yang dikitar semula, lestari dan penuh warna-warni di jerayawara TOP menerusi pameran unik oleh para pelajar di ICAD Rekaan Fesyen, Kolej Antarabangsa INTI Subang yang menggunakan fabrik sumbangan Kloth Cares.


“Fesyen lestari dan mesra alam merupakan satu langkah ke hadapan. Bagi golongan muda, berjimat cermat adalah kaedah membeli-belah pilihan. Para pelajar di ICAD Rekaan Fesyen INITI telah memberikan sentuhan gaya dan semangat mereka untuk mengitar semula item-item Kloth Cares bagi pameran TOP Hari-Hari Warna-Warni. Jangan lepaskan peluang untuk mengunjungi jerayawara ini dan terpegun dengan pameran yang disediakan, selain mempelajar teknik-teknik berguna yang dapat memanjangkan hayat pakaian anda sama ada menerusi padanan semula, mengubah suai atau menghiasinya dan pada masa sama membentuk kenyataan fesyen lestari yang bersifat peribadi,” jelas Cik Ang Tong Yin, Dekan INTI Pusat Seni dan Rekaan (ICAD), Kolej Antarabangsa INTI Subang,


Kunjungi jerayawara TOP Hari-Hari Warna-Wari dan reruai pop-up mini:


Para pengunjung berpeluang menerima kotak sampel TOP Colour Signature detergen cecair 90g dan serbuk 100g. 


Untuk pembelian bernilai RM20 ke atas dalam satu resit, pelanggan akan menerima tuala muka atau beg nilon TOP secara percuma. Manakala, pembelian bernilai RM40 dan ke atas, disediakan bakul pakaian TOP edisi khas dan bekas serbuk TOP eksklusif.


Bagi pelanggan yang membeli barangan TOP bernilai RM60 dan ke atas, mereka akan menerima beg eko dan detergen serbuk TOP Colour Signature 750g secara percuma. Untuk layak, pembelian harus melibatkan sekurang-kurangnya satu produk TOP Colour Signature.


Bagi menyertai Kempen Kelestarian TOP Hari-Hari Warna-Warni, orang ramai boleh mengunjungi jerayawara yang diadakan dari pukul 10 pagi sehingga 12 tengah hari dan menyumbangkan sekurang-kurangnya 10 item pakaian untuk dikitar semula. 30 penyumbang pertama akan menerima detergen serbuk TOP Colour Signature 750g secara percuma, sementara sumbangan selepas 12 tengah hari akan menerima kotak sampel detergen cecair 90g dan detergen serbuk 100g TOP Colour Signature.


Rakan gambar paling kreatif anda di reruai pop-up TOP dan kongsikan dalam media sosial anda dengan memasukkan tanda pagar #TOPdetergent dan #TOPHariHariWarnaWarni untuk merebut peluang memenangi pin e-dompet TouchNGo bernilai RM30.


“Stay True To Your Colours dengan TOP Super Colour Signature dan TOP Colour Protect Signature. Tambahkan warna, nilai dan komitmen anda kepada alam sekitar serta kehidupan setiap kali anda mencuci pakaian. Kunjungi jerayawara kami untuk mengetahui lebih lanjut bagaimana anda boleh membantu dan memenangi pelbagai hadiah menarik yang ditawarkan. Anda juga boleh memastikan pakaian tidak berakhir di tapak-tapak pelupusan sampah dengan menyumbang pakaian ke dalam tong-tong Kloth Cares yang disediakan dan mendapat inspirasi daripada hasil kerja para pelajar Kolej Antarabangsa INTI Subang. Jangan lepaskan peluang untuk menikmati pelbagai tawaran pengenalan menerusi gedung dalam talian rasmi TOP di Shopee dan Lazada,” tambah Cik Foo.

 

BARU ! Detegren Premium TOP Dengan Teknologi 5D Colour Pro Tech, Jalin Kerjasama Dengan Kloth Cares Dan Kolej INTI


Serbuk detergen TOP Super Colour boleh didapati dalam pilihan 100g, 750g, 2.1kg dan 3.6kg, sementara cecair TOP Colour Protect disediakan dalam pek isian semula 1.5kg, botol 2.5kg, isian semula 3.2kg dan botol 3.6kg.


Untuk mengetahui lebih lanjut berkenaan produk dan kempen TOP, sila layari http://www.southernlion.com.my atau hubungi Talian Khidmat Pelanggan di 1800-880-133.

Read More

Perasmian ArRahnuKita Pajak Gadai Emas Patuh Syariah Milik KOPETRO

November 02, 2022 0

Perasmian ArRahnuKita Pajak Gadai Emas Patuh Syariah Milik KOPETRO  | Tahniah buat KOPETRO atas perasmian cawangan pertama ArRahnuKita, baru-baru ini. ArRahnuKita merupakan premis perniagan pajak gadai emas patuh syariah milik KOPETRO yang telah mula beroperasi pada 3 Ogos 2022.


Cawangan pertama ArRahnuKita milik KOPETRO ini telah dirasmikan oleh Dato' Haji Zazali bin Haron, Pengerusi Eksekutif Suruhanjaya Koperasi Malaysia (SKM), yang terletak di Medan Niaga Tasik Damai, sebuah kawasan perniagaan yang menjadi tumpuan ramai di Sungai Besi.



Perasmian ArRahnuKita Pajak Gadai Emas Patuh Syariah Milik KOPETRO



Turut sama hadir sebagai tanda seokongan terhadap perniagaan baharu yang diusahakan KOPETRO adalah wakil-wakil daripada Suruhanjaya Koperasi Malaysia (SKM) dan Angkatan Koperasi Kebangsaan Malaysia Berhad (Angkasa). Dianggarkan lebih 200 orang pengunjung telah hadir memeriahkan majlis tersebut yang terdiri daripada peniaga-peniaga dan orang ramai sekitar kawasan Medan Niaga Tasik Damai serta jemputan-jemputan khas, termasuklah wakil-wakil koperasi, rakan-rakan niaga dan wakil-wakil Ar-Rahnu yang berada di sekitar kawasan Lembah klang.


Perasmian ArRahnuKita Pajak Gadai Emas Patuh Syariah Milik KOPETRO


Ketua Pegawai Eksekutif KOPETRO, Encik Ahmad Shakir bin Ahmad Ubaidah menzahirkan rasa kesyukuran atas majlis perasmian yang berlangsung dan menganggap ianya sebagai hadiah yang paling bermakna bagi warga KOPETRO sempena ulang tahun penubuhan KOPETRO ke 42 yang disambut pada tarikh yang sama.


"Alhamdulillah, hari ini amat istimewa buat warga KOPETRO kerana setelah 42 tahun KOPETRO ditubuhkan, hari ini kami berjaya mengorak selangkah lagi ke hadapan dengan terasminya perniagaan ArRahnukita,"

 

Perasmian ArRahnuKita Pajak Gadai Emas Patuh Syariah Milik KOPETRO


 

Tambah Ahmad Shakir lagi, kejayaan perniagaan ArRahnukita ini adalah bukti komitmen KOPETRO dalam memberikan pulangan yang menguntungkan kepada anggota-anggota dengan melipat-gandakan pendapatan syarikat seterusnya menyumbangkan kepada ekonomi negara.


Ahmad Shakir memberitahu bahawa selepas cawangan di Sungai Besi, ArRahnukita bakal membuka 3 buah lagi cawangan pada tahun hadapan dengan mensasarkan kawasan perniagaan di Ampang, Bangi dan Shah Alam sebagai kawasan pilihan.

Perasmian ArRahnuKita Pajak Gadai Emas Patuh Syariah Milik KOPETRO


Bersempena dengan perasmian ArRahnukita, sebuah karnival turut diadakan bagi menyemarakkan lagi sambutan dan meraikan tetamu-tetamu dan pelanggan-pelanggan yang hadir. Antara aktiviti yang menarik perhatian para pengunjung adalah ujian dan cucian emas secara percuma dan jualan promosi produk-produk keluaran KOPETRO seperti makanan sedia dimakan jenama LengQuas, minyak pelincir jenama PETRONAS dan pakej percutian dan pelancongan yang ditawarkan KOPETRO Travel.


Perasmian ArRahnuKita Pajak Gadai Emas Patuh Syariah Milik KOPETRO


Lebih meriah lagi apabila 100 pengunjung pertama yang hadir telah menerima beg saguhati dan 20 penggadai pada hari tersebut turut dihadiahkan dengan barangan eksklusif ArRahnukita sebagai tanda penghargaan atas kepercayaan mereka menggunakan perkhidmatan ArRahnukita.


Istimewa buat Anggota KOPETRO yang ingin mendapatkan pembiayaan kewangan, ArRahnukita menawarkan had pembiayaan harian sehingga 80% atau sehingga RM50,000 (mana-mana yang lebih rendah) dan pembiayaan terkumpul sehingga RM150,000. Perkhidmatan ArRahnukita terbuka kepada orang ramai tanpa mengira bangsa mahupun kewarganegaraan, malah atas sambutan yang memberangsangan sejak mula beroperasi, ArRahnukita turut menawarkan pembiayaan terkumpul sehingga RM350,000, khas buat peniaga-peniaga, broker emas mahupun kedai emas yang memerlukan wang tunai secara segera dengan mengggunapakai barangan emas sebagai cagaran ke atas pembiayaan yang diberikan.


Tuan Haji Shamsudin bin Haron, selaku Ketua Bahagian Keanggotaan dan Perkhidmatan yang bertanggungjawab di dalam menerajui perniagaan ArRahnukita memberitahu bahawa pihaknya berinsipirasi untuk menjadikan ArRahnukita sebuah perkhidmatan pajak gadai emas yang menjadi contoh kepada ArRahnu lain dengan menawarkan perkhidmatan yang mesra pelanggan dan sebuah jenama yang dipercayai.


Untuk mengetahui kadar emas harian dan promosi terkini daripada ArRahnukita, ikuti akaun media sosial @ArRahnukita di Facebook dan Instagram atau hubungi talian 03-90559839 untuk sebarang maklumat lanjut mengenai perkhidmatan ArRahnukita.


Tahniah KOPETRO atas Perasmian ArRahnuKita Pajak Gadai Emas Patuh Syariah Milik KOPETRO .

Read More

Rahsia Wanita Kekal Tenaga Dengan Maajun Nenda

October 30, 2022 0

Rahsia Wanita Kekal Tenaga Dengan Maajun Nenda  | Alhamdulillah, memang puas hati umi dengan saranan seorang kawan untuk mencuba Maajun Nenda selama 48 hari ni, memang terasa perbezaan pada badan umi. Kalau dulu asyik lenguh-lenguh tapi sekarang ni dah lebih bertenaga. Jadi inilah rahsia wanit kekal tenanga dengan Maajun Nenda !


Teringat umi dulu zaman umi kecil dulu, bonda umi sering makan maajun sebab tu bonda sentiasa sihat dan bertenaga, malah tak pernah dengar bonda mengeluh penat dalam menyediakan  makan minum anak-anak seramai lapan (8) orang yang dengan pelbagai karenah. Jadi pemakanan maajun la rahsia bonda selama ini.


RAHSIA WANITA KEKAL TENANGA DENGAN MAAJUN NENDA

Rahsia Wanita Kekal Tenaga Dengan Maajun Nenda 

Rupanya Maajun Nenda ini diasaskan sebagai maajun keluaga pada tahun 1928 dan diadun mengikut resepi bidan istana zaman silam dan dan generasi keluarga pengasas yang paling tua masih hidup sihat walafiat sehingga sekarang berusia 93 tahun.


 Kalau nak beli kat sini : Shopee atau 0136483362


Pada tahun lepas, ia mula dikomersialkan pada orang ramai namun masih mengekalkan  pembuatan secara 'HomeMade' yang mana ia dimasak di dapur rumah dan perkakasan digunakan seperti periuk tembaga lama


TINGKAT PEMULIHAN TUBUH BADAN DALAM PENGAMALAN MAAJUN NENDA

Rahsia Wanita Kekal Tenaga Dengan Maajun Nenda 


Maajun ini adalah 100% homemade, tanpa bahan pengawet dan tekstur mungkin berubah sedikti ketika proses penghantaran seperti suhu tinggi dalm lori kurier dan sebagainya.  Ianya juga punya jangka hayat selama 24 bulan tapi digalakkan habiskan makan dalam tempoh 3 bulan setelah dibuka dari botol asal.


KANDUNGAN ISTIMEWA  MAAJUN NENDA



Maajun Nenda menggunakan rempah ratus yang digaul bersama madu dan minyak zaitun yang akan  menghasilkan tekstur lembik seperti gula-gula getah.


1. Maajun Nenda seperti maajun lain yang menggunakan rempah ratus asas seperti jintan ,bunga cengkih, kulit kayu manis,jemuju,buah pelaga,buah pala tapi majun ini turut mengandungi  herba jamu serta akar jamu tambahan seperti Gajah Beranak, manjakani, akar sekecut,akar serapat,Cabai Pintal, dan lain-lain.


2. Maajun Nenda menggunakan rempah dan herba terbaik. Kulit kayu manis yang digunakan adalah kulit kayu manis Ceylon. Sementara bawang putih yang digunakan ialah bawang putih Lanang yang lebih berkhasiat tinggi berbanding bawang putih biasa. Jarang majun biasa menggunakan sumber bawang putih dan kulit kayu manis ini.


3. Madu yang digunakan untuk menggaul  ialah madu gurun asli . Manakala minyak zaitun yang digunakan adalah minyak zaitun berkuliti tinggi.


4. Maajun Nenda bukan buatan kilang. Ia teristimewa dari dapur nenda sendiri ,dimasak dalam kuali tembaga.


Jadi, ramuan dalam Maajun Nenda ini asli turun temurun dan terpakai sejak dulu lagi, bukan resepi ciptaan baru, dan bukan produk pengeluaran kilang serta bernilai tinggi.


KHASIAT MAAJUN NENDA BUAT WANITA

  • Membuang Angin dalam badan dengan cepat 
  • Mengecutkan Peranakan
  • Melawaskan perbuangan air besar tanpa sembelit
  • Mengenyangkan serta Menguruskan badan 
  • Membentuk tubuh yang ramping
  • mengecutkan rahim dengan berkedudukan kemas
  • faraj semakin anjal dan pejal
  • Menegang Payudara
  • memejalkan daging
  • Badan jadi cergas dan ringan
  • Melancarkan Peredaran darah 
  • Menyihatkan badan dengan menguatkan urat saraf 
  • Mengeluarkan angin kotor dalam badan 
  • Melancarkan perjalanan Haid
  • Rawat masalah sengugut
  • Rawat masalah keputihan
  • Awet muda,mencantik dan melembabkan kulit
  • Hilangkan kelesuan badan 
  • Memperbanyakkan susu badan
  • Amat sesuai untuk ibu berpantang (selepas 20,30 hari berpantang)
  • Merawat masalah 'mati putik' atau lemah nafsu syahwat bagi wanita


TIP PENGUNAAN MAAJUN NENDA

  • Maajun Nenda boleh dimakan oleh remaja atau yang belum berkahwin dengan masalah senggugut atau keputihan boleh dimakan dalam 1 -2 ulas ebesar biji jagung
  • Mereka yang punya masalah period tidak lancar atau masalah sengugut, boleh terus memakan seperti biasa tapi disarankan untuk berhenti sewaktu kedatangan haid.
  • Pesakit darah tinggi boleh memakan maajun ini dengan saiz sebesar biji jagung, jangan diambil berlebihan kerana ini akan membuat anda pening disebabkan ramuan herba itu sendiri
  • Pesakit yang dalam dalam rawatan seperti mengambil ubat darah tinggi, ubat kolestrol dan sebagainya, perlu jarakkkan masa 3 jam antara maajun dan ubat.
  • Bagi wanita mengandung, wajar berhenti dan simpan maajun di dalam peti air di bahagian kering dan sambung makan semula semasa dalam pantang.


Memang banyak manfaat lain yang umi baca pada pengguna Maajun Nenda antaranya turun berat badan dan membantu mengatasi masalah keputihan dan bau pada vagina. Apa yang paling cukup menarik, penggunaan maajun secara berterusan dan konsisten akan membuat kulit semakin cantik, awet muda, tubuh menjadi pejal dan tidak gelebeh dan akan melambatkan proses menopaus



CARA PEMAKANAN MAAJUN NENDA

Cubit sedikit maajun, gentel sebesar biji jagung dan kunyah. Makan 1 biji sehari sebelum sarapan tapi kalau nak makan 2 kali sehari pun boleh, makan di waktu petang.  


Pastikan jari anda tu kering ya.untuk mengelakkan Maajun berkulat kerana ianya tiada bahan pengawet


Bagi anda yang pertama kali makan, jangan risaukan akan rasa maajun ni sebab anda boleh telan dengan air tapi sebaiknya lebih bagus dikunyah untuk lebih berkesan. Rasanya tidak pahit tapi agak  terasa agak berbahang tapi bila dah biasa makan, dah rasa macam kunyah coklat jer.


Bila dah makan secara konsisten dan maajun ni mampu memberi rasa kenyang bila anda makan waktu malam, anda akan rasa kenyang dan mungkin akan skip dinner.


Apa pun pastikan anda minum air putih secukupnya dan tip ini dapat membantu menurunkan berat badan jika anda kosisten.


DAPATKAN MAAJUN NENDA UNTUK KESIHATAN BADAN KITA

Rahsia Wanita Kekal Tenaga Dengan Maajun Nenda 


Bagi anda yang berminat untuk mendapatkan Maajun Nenda, boleh dibeli di instagram mynenda, telefon atau beli terus di Shopee. Menariknya pembeli akan mendapat bekas makanan comel yang serbaguna, tahan lasak beserta panduan makan maajun 48 hari. 








Kalau nak beli kat shopee https://shope.ee/6KSnLvZHNK atau hubungi 0136483362 


Read More

KOPETRO Travel Raikan 15 Pemenang Kempen "Cuti Sakan Bersama KOPETRO Travel"

October 29, 2022 2

Koperasi Kakitangan PETRONAS Berhad (KOPETRO) menerusi anak syarikatnya KOPETRO Travel & Tours Sdn. Bhd. telah menganjurkan sebuah majlis penyampaian hadiah sempena kempen ‘Cuti Sakan Bersama KOPETRO Travel’ di Flora Terrace, Hampshire Place semalam. 


Majlis yang dianjurkan itu berlangsung dengan penuh meriah dihadiri barisan pengurusan KOPETRO serta jemputan-jemputan khas, rakan-rakan niaga, wakil-wakil media cetak dan elektronik, juga para pemenang bertuah yang diraikan sempena kempen ini.


KOPETRO Travel Raikan 15 Pemenang Kempen "Cuti Sakan Bersama KOPETRO Travel"


KOPETRO Travel Raikan 15 Pemenang Kempen "Cuti Sakan Bersama KOPETRO Travel" | Bayangkan anda hanya berbelanja serendah RM200 dan terpilih untuk hadiah percutian! Lebih menarik bila anda sendiri tidak tahu hadiah kemenangan sehingga anda mencabut undi pada hari penyampaian hadiah. Walaupun umi menjadi wakil pada salah seorang pemenang, rasa teruja tu memang tak boleh digambarkan.


Seramai 15 orang pembeli bertuah telah dipilih sebagai pemenang kempen yang dijalankan pada 1 Julai sehingga 30 September yang lalu. Pemenang-pemenang telah hadir ke majlis ini bagi mencabut sendiri hadiah berupa pakej percutian dan pelancongan bernilai lebih RM15,000 yang ditawarkan. 


Antara hadiah yang telah berjaya dibawa pulang oleh para pemenang adalah percutian ke Langkawi selama 3 hari 2 malam, tiket ke taman tema Sky World Genting, pakej pelancongan ke Krabi selama 3 hari 2 malam serta pelbagai lagi hadiah menarik.

KOPETRO Travel Raikan 15 Pemenang Kempen "Cuti Sakan Bersama KOPETRO Travel"


Memetik ucapan Ketua Pegawai Eksekutif KOPETRO, Encik Ahmad Shakir bin Ahmad Ubaidah, ‘Cuti Sakan Bersama KOPETRO Travel’ adalah inisiatif yang diambil bagi mempromosikan tempat-tempat pelancongan yang menarik di dalam dan luar negara seterusnya memacu pendapatan negara dalam usaha kerajaan untuk meningkatkan ekonomi menerusi industri pelancongan.


“Peralihan ke fasa endemik memberikan harapan baharu terhadap sektor perniagaan lebih-lebih lagi industri pelancongan yang teruk terkesan sewaktu pandemik Covid-19 melanda dunia” ujar Ahmad Shakir. 

 

KOPETRO Travel Raikan 15 Pemenang Kempen "Cuti Sakan Bersama KOPETRO Travel"


KOPETRO Travel Raikan 15 Pemenang Kempen "Cuti Sakan Bersama KOPETRO Travel"


Kempen ‘Cuti Sakan Bersama KOPETRO Travel’ mensasarkan ibubapa, pasangan dan juga pelancong berkumpulan sebagai kumpulan sasaran utama dengan tawaran lebih 100 pakej yang terdiri daripada beberapa pakej lawatan dan percutian dalam negara serta pakej pelancongan antarabangsa termasuklah pas taman tema Sunway Lagoon, Genting Skyworld, Lost World of Tambun, Bangi Wonderland dan Legoland Malaysia yang mendapat sambutan yang sungguh menggalakkan.


KOPETRO Travel & Tours Sdn. Bhd. merupakan anak syarikat milik Koperasi Kakitangan PETRONAS Berhad (KOPETRO) yang menawarkan servis pelancongan percutian pelanggan.


Pelbagai anugerah telah berjaya dirangkul sejak syarikat ini ditubuhkan. Antaranya ialah anugerah “Annual Million Dollar Award” daripada Malaysian Airlines. KOPETRO Travel juga telah berjaya dilantik sebagai salah satu agensi pelancongan di bawah agensi antarabangsa iaitu “The Advantage Global Network”. Penyertaan ini sekaligus membolehkan para pelanggan KOPETRO Travel mendapatkan pelbagai perkhidmatan pelancongan di seluruh dunia. Selain itu, syarikat ini juga merupakan agensi di bawah International Air Transport Association (IATA) yang diakreditasi dan ahli Persatuan Ejen Pelancongan Malaysia (MATTA).


Untuk mengetahui dengan lebih lanjut mengenai KOPETRO Travel, layari laman web www.kopetrotravel.com.my atau ikuti akaun @kopetrotravel di Facebook, Instagram dan YouTube.

Read More

Jom Singgah Dan Nikmati Sajian Dan Budaya Korea Di K-Food Fair 2022

October 22, 2022 1

Jom Singgah Dan Nikmati Sajian Dan Budaya Korea Di K-Food Fair 2022 | Teruja betul umi bila dapat singgah ke acara K-FOOD Fair 2022 yand berlangsung di Blue Concourse, Sunway Pyramid Mall semalam. Acara ini dibawakan oleh Perbadanan Perdagangan Agro-Perikanan & Makanan Korea dan Kementerian Pertanian, Makanan dan Hal Ehwal Luar Bandar Korea Selatan ini berlangsung dari 21 Oktober hingga 24 Oktober, bermula jam 10.00 pagi hingga 10.00 malam. Masuk adalah percuma.


Cumanya umi sampai pun agak lewat sebab guna LRT dari Wangsa Maju ke stesen USJ 7 dan kemudian naik BRT hingga ke stesen Sunway Lagoon.  Cukup selesa, tak perlu fikir parking atau jem, tambahan pula tambang hanya RM6.80 sehala. Cuma risau kalau tren bermasalah sebab ada 37 stesen dengan purata perjalanan dalam 90 minit sehala. Kematu ke tak kematu, kita terus je. Lagipun bukan kali pertama umi naik tren ke sini.

Jom Singgah Dan Nikmati Sajian Dan Budaya Korea Di K-Food Fair 2022



K-FOOD Fair ialah salah satu inisiatif Korea Agro-Fisheries & Food Trade Corporation untuk meningkatkan pengedaran rangkaian produk Korea, meneroka pasaran baharu di luar Korea Selatan dan meningkatkan industri F&B Korea Selatan. Jadi peminat atau ingin merasai makanan Korea dan ingin mengetahui budaya Korea, kunjungi K-FOOD Fair di Blue Concourse, Sunway Pyramid Mall hari ini, esok atau lusa.




Semalam merupakan hari pertama, dimulakan dengan ucapan oleh Jang Jae Hyung, Pengarah Urusan dari aT Centre Kuala Lumpur sebagai pembuka acara, kemudian ia akan disusuli dengan upacara Bibimbap di mana kesemua lapan orang tetamu akan berkumpul untuk merasmikan acara tersebut.


Antara yang turut hadir menceriakan acara selain Jang Jae Hyung adalah Son Min Geun, Setiausaha Kewangan, Kedutaan Korea di Malaysia,  Shareefa Faridha Syed Haniff, Pengurus Besar, ECERDC, Yang Kyung Soo, Pengarah Urusan, Organisasi Pelancongan Korea di Malaysia, Lee Sung Ki, Pengarah Urusan, KOTRA, Benny Lim, Pengarah Urusan, KMT Jaya Sdn Bhd, Loo Hoey Theen, Pengurus Besar Pemasaran, Inovasi Perniagaan dan eMall; Pengurusan Sunway Pyramid, Magdalene Soon, Ketua Perolehan Perdagangan, AEON Malaysia




Bagi memeriahkan, pkhak K Food turut menjemput penyanyi Sarah Suhairi  untuk mempersembahkan beberapa lagu iaitu Rumah Singgah, Burn, dan lagu Korea berjudul Hype Boy From New Jeans.




Pengunjung pasti tertarik kerana terdapat banyak aktiviti yang menanti sepanjang empat hari pesta ini berlangsung antaranya 


  • Sesi Demo Masakan Korea oleh chef selebriti, Jia Le Woh (atau Chef Jiale)
  • Rasai makanan sewaktu Sesi Open Kitchen
  • Zon pengalaman istimewa seperti permainan tradisional Korea dan pakaian Hanbok
  • Persembahan tarian cover K-Pop oleh Kueendom dan Kingsman
  • Persembahan Taekwondo oleh Pasukan Arena dengan sentuhan Korea
  • Persembahan nyanyian dari Sarah Suhairi, yang pernah bekerjasama dengan Blimey, seorang Youtuber Korea
  • Pertandingan K-Pop Cover Dance serta sesi Random Play Dance
  • Sesi permainan dengan influencer terkenal (Nura, Hilmi dan Alisya)



HARI KE-2 (22 OKT) - SOROTAN AKTIVITI

10 kumpulan / peserta solo akan bertanding dalam Pertandingan K-Pop Cover Dance, dengan hanya lima peserta kumpulan / solo yang akan layak bertanding ke peringkat akhir untuk bergelar juara.


Para juri termasuk seorang wakil dari aT Kuala Lumpur Centre, Iylia dari Kueendom dan Kingsman, dan juga Pengajar Tarian K-Pop Profesional, Snow. 

Pengunjung yang berminat menyertai acara tarian, boleh turut serta dalam sesi Random Play Dance bersama penari.



HARI KE-3 (23 OKT) - SOROTAN AKTIVITI

Aktiviti kemuncak termasuk sesi permainan bersama influencer iaitu Hilmi, Nura, dan Alisya. Sesi permainan ini akan bermula pada jam 3.30 petang hingga 5.30 petang. Orang ramai akan dijemput oleh mereka untuk bermain bersama.

Setiap seorang influencer akan memilih empat orang dari khalayak ramai secara rawak sebagai ahli kumpulan mereka. Ketiga-tiga kumpulan kemudiannya akan bersaing dalam dua jenis permainan; iaitu Teka Imej dan Teka Gerak Isyarat Badan. Pemenang akan menerima baucar beli-belah atau beg beli-belah strawberi K-FOOD Fair yang eksklusif.


HARI KE-4 (24 OKT) - SOROTAN AKTIVITI

Pusingan akhir Pertandingan K-Pop Cover Dance akan berlangsung dengan lima (5)  peserta (kumpulan atau solo) yang berjaya ke pusingan ini akan bersaing untuk menjadi pemenang utama dan membawa pulang hadiah wang tunai bernilai di antara RM1,000 hingga RM5,000. 


Hakim khas untuk pusingan ini ialah Alex dari Kueendom dan Kingsman. Sekali lagi, akan ada sesi Random Dance Play dengan penari dan orang ramai.


AKTIVITI-AKTIVITI MENARIK SEPANJANG PESTA BERLANGSUNG

Jangan ketinggalan untuk bermain permainan tradisional Korea sepanjang empat hari pesta berlangsung, seperti Tuho, Dalgona, Ddakji dan Jegichagi. Sesi Kuiz Korea melalui Kahoot juga akan dianjurkan di pesta ini, dan pemenang akan menerima baucar hadiah atau Beg Strawberi K-FOOD Fair yang istimewa.


Seterusnya ialah persembahan tarian cover K-pop oleh Kueendom dan Kingsman yang mengikuti rentak lagu-lagu K-pop popular oleh BTS, Blackpink, EXO, PSY, TVXQ dan New Jeans. Terdapat dua persembahan setiap hari pada masa yang berbeza.


Sesi demonstrasi memasak yang interaktif oleh Chef Jiale akan diadakan setiap hari; dengan satu demo di atas pentas dan satu lagi merupakan sesi dapur terbuka di mana pengunjung boleh menikmati air tangan Chef Jiale. Beliau akan memasak masakan Korea dan hidangan fusion dengan sentuhan Korea menggunakan produk Korea daripada pengedar di Malaysia. Demonstrasi masakan akan diakhiri dengan sesi cubaan makanan untuk orang ramai. Demo dan sesi ini akan tersedia setiap hari.


Bagi mereka yang berminat untuk membeli produk Korea pula, terdapat lima pengedar di gerai-gerai bazar sepanjang pesta tersebut. Lima pengedar produk Korea itu ialah Tian An Trading Sdn Bhd, Nguan Seng (1990) Sdn Bhd, KMT Jaya Sdn Bhd, Sing Long Food Product Sdn Bhd, dan Khaishen Trading Sdn Bhd.


Anda juga berpeluang untuk mencuba pakaian tradisional Korea yang dipanggil Hanbok dan/atau mengambil gambar di zon foto khas di pesta itu. 


Jom sokong K-Food Fair dengan mengambil banyak gambar semasa anda berada di sini, dan jangan lupa tag @kfoodatmy dan sertakan hashtag #kfoodfair2022 dan #malaysiakfoodfair2022 dalam post media sosial anda!


Untuk maklumat lanjut tentang Pesta K-FOOD 2022 ini, sila layari www.mykfoodfair.com



Mengenai Korea Agro-Fisheries & Food Trade Corporation

Agensi kerajaan Korea ini telah diasaskan pada tahun 1967 untuk mengendalikan promosi perdagangan,pengeksportan dan pemasaran makanan dan minuman Korea secara global. Setakat ini, agensi tersebut mempunyai 18 buah cawangan luar negara termasuk Malaysia.



Read More

Post Top Ad