Semua orang memang hendak sihat kan? Ada yang bersenam, menjaga pemakanan dan ada yang buat acuh tak acuh macam Umi ler tu.. tapi... masih nak sihat dan kekal aktif!.  Jadi kalau nak sihat, pastikan tulang, sendi, jantung dan hati kita sihat kerana bahagian-bahagian ini sangat penting untuk memastikan kita boleh mengekalkan gaya hidup SIHAT dengan berterusan.

Namun bila usia kian meningkat, pasti semua orang akan merasa tidak selesa pada pergerakan serta sendi dan bila disebut osteoporosis atau kerapuhan tulang dan osteoarthritis atau radang sendi, memang ramai yang takut dan bimbang kerana ini akan menghalang dan menyekat pergerakan aktif. dan pasti menjejaskan kualiti hidup kita.

Tahu tak kita yang osteoporosis dah pun menjejaskan 75 juta orang di beberapa buah negara dan tak terkecuali Malaysia ni pun ramai yang menghidap osteoporosis dikalangan warga tua terutama golongan wanita. Kalau tidak tak mungkin mungkin iklan di kaca televisyen saban hari menyiarkan iklan susu untuk kesihatan tulang! Kalau korang tak tahu..memang sah korang tak tengok tv hehe


Kini kita boleh mencegahnya dengan mengambil Lynnity Botanic Health Citrus, minuman fiber yang mengandung bahan-bahan yang unik untuk melindungi tisu rawan, meningkatkan kepadatan tulang dan menambah mobiliti serta melindungi kalsium larut lesap dari tulang sekaligus mengelak osteoporosis.  Selain itu ia juga mampu mengurangkan kadar kolestrol dalam badan, ia juga mengandungi Amino Acid, Vitamin dan Mineral yang boleh mengukuhkan lagi kesihatan badan, menyokong kesihatan tulang, mengawal kolsterol dan kardiovaskular.

Kebaikan Lynnity Botanic Health Citrus
  • Meningkatkan kesihatan tulang dan sendi
  • Membaikpulih dan mengekalkan kesihatan tulang dan rawan
  • Mengurangkan kesakiatan dan keradangan
  • Meningkatkan dan mengekalkan pergerakan fizikal
  • Mengurangkan kolesterol dan tekanan darah 
  • Meningkatkan kesihatan kardiovaskular
Cara pengambilan
Amalkan pengambilan 1 sachet setiap pagi sebelum makan dan 1 lagi di waktu malam dan secara berterusan untuk kesihatan kita.

Sarapan seringkas roti dan telur dan secawan Botanic Health Citrus yang membekalkan tenaga



Kandungan
Delima, manggis, alga, Orthosiphon (misai kucing), Lithothamnion, rumpai laut, halia, asid askorbik, bran, oat, benih chia, I-arginine dan taurina

Terdapat 15 sachet dengan setiap sachet mengandung 20gm dan berharga RM138/sekotak

***************************

Ni ada lagi satu produk dari Lynnity iaitu Relief Therapeutic-Grade Essential Oilproduk yang membantu menenangkan rasa ketidakselesaan diri seperti sakit kepala, mual, hidung tersumbat yang mampu membuat kita lebih bertenang dengan haruman yang menyegarkan seakan terapi kepada sesiapa yang menggunakannya.

Produk ini juga terbaik buat semua lapisan usia serta tidak mengandungi sebarang bahan yang boleh memudaratkan terutama untuk kanak-kanak dan bayi.

Lynnity Relief Therapeutic- Grade Essential Oil, 10ml @ RM88

Sekiranya sakit kepala, leserkan pada bahagian kepala leher dan hidu haruman.  Iannya juga mampu mengurangkan stress kerana ia bersifat terapi

Sekiranya anak batuk-batuk dan selesema, sapukan sedikit dibahagian dada dan leserkan sedikit pada hidung untuk mengelak hidung tersumbat (nose blockage)

Untuk wanita yang datang bulan, boleh sapukan di bahagian perut untuk rasa yang lebih melegakan

Ianya mudah kemana saja sebab saiznya yang kecil boleh masuk kedalam tas tangan kita untuk membantu kita setiap masa.

Nota : Elakkan dari terkena mata, simpan ditempat sejuk, gelap

Kandungan Relief Essential Oil:
Mentha piperita (Peppermint) oil, Abies balsamea (Balsam Canada) needle oil, Eugenia caryophyllus, (Clove) bud oil, Cocos nucifera (Coconut) oil, Lavendar Flower, Hawaiian Sandalwood, SunFlower, Eucalyptus Leaf, Clary Sage Flower, Roman Chamomile Flower, Cedarwood Wood, Ylang Ylang Flower, Geranium Plant

Nota : Memang best guna roll on Lynnity ni selain berbau harum, ia juga mampu menenangkan diri tambahan pulak amat praktikal dan mesra pengguna dengan jenis roll on. Menariknya relief essential oil dari Lynnity ni, ia dapat meredakan lenguh-lenguh pada kaki dan tangan akibat keletihan seharian ditempat kerja, cuma roll on kat tempat yang lenguh tu dan pasti kita merasa segar dan berbau harum!


Untuk keterangan lanjut, laman sesawang >  Lynnity, Facebook Page > Lynnity atau
Instagram : LynnityHealth