Botanneco Garden Produk Organic Chia Seed And Madu Bagi Melembabkan Rambut dan Penjagaan Kuit Kepala | Baru-baru ini Guardian Malaysia yang menyediakan pelbagai produk Farmaseutikal, Kesihatan dan Kecantikan kepada lebih 2.5juta pelanggan di Malayisa telah memperkenalkan rangkaian Botaneco Garden Organic Chia Seed Oil and Honey, produk yang diinspirasi dari alam semula jadi yang berfungsi melembab serta melindungi kulit dan rambut kering dengan manfaat ramuan tradisional supaya rambut yang lebih terurus.

produk Farmaseutikal, Kesihatan dan Kecantikan kepada lebih 2.5juta pelanggan di Malayisa setiap bulan.  Guardian peneraju rangkaian produk kesihatan, kecantikan dan penjagaan peribadi di Malaysia
Pelancaran dengan bertemakan 'Be A Mess Free Beauty' yang diadakan di A Cut Above Academy itu mendedahkan cabaran untuk menghasilkan ramuan kecantikan secara "DIY" menggunakan biji chia dan madu melalui tutorial di laman YouTube. 

Keadaan persekitaran berhawa dingin, kerap mandi, mengeringkan rambut dengan tahap kepanasan yang tinggi serta penggunaan produk penjagaan diri yang tidak sesuai dengan kondisi kulit dan rambut boleh menyumbang kepada masalah kekeringan.  Apabila usia kita semakin meningkat kulit akan hilang keanjalan dan keremjaannya sementara kulit kepala pula kurang menghasilkan minyak yang boleh menyebabkan masalah rambut kering maka Botanneco Garden Produk Organic Chia Seed And Madu menawarkan penyelesaian kepada pengguna yang peka terhadap alam sekitar dan mahukan produk penjaggan diri yang lembut dan efektif.  

Ia terdiri daripada syampu Deep Moist and Protect, perapi, minyak rambut, cucian badan, losyen serta krim tangan untuk penjagaan harian rambut dan kulit.  Produk-produk ini memfokuskan ke atas ciri-ciri melembap serta melindungi kulit dan rambut dari jenis yang kering hingga jenis yang normal.

Diformulasi 100% minyak biji chia organik yang disahkan eco dari Jerman untuk memulihara kelembapan semula jadi kulit dan rambut.  Di samping mengekalkan kelembapan dan diperkaya dengan ektrak madu organik dari Peranchis yang tinggi kandungan mineral, vitamin dan anti-oksidaa.  Kombinasi minyak biji chia organic yang 100% disahkan eco dan ekstrak madu organic menawarkan tahap lembapan serrta hidrasi yang ideal untuk jenis kulit kering dan normal.  Ia juga telah diuji dan terbukti secara dermatologi serta tidak diuji keatas haiwan

produk Farmaseutikal, Kesihatan dan Kecantikan kepada lebih 2.5juta pelanggan di Malayisa setiap bulan.  Guardian peneraju rangkaian produk kesihatan, kecantikan dan penjagaan peribadi di Malaysia



Menariknya sewaktu pelancaran, para tetamu dapat merasai sendiri manfaat menerusi sesi cucian rambut, perapian dan kering seperti di salon selain merias kuku dan urutan tangan dari pasukan professional di A Cut Above



produk Farmaseutikal, Kesihatan dan Kecantikan kepada lebih 2.5juta pelanggan di Malayisa setiap bulan.  Guardian peneraju rangkaian produk kesihatan, kecantikan dan penjagaan peribadi di Malaysia

Terdapat lima produk di bawah jenama Botaneco Garden iaitu Inca Inchi yang menggunakan Inca Inchi dan Aloe Vera sebagai ramuan utama.  Rangkaian produk premium Organic Argan and Olive Oil, Botaneco Garden Baby menggunakan bunga Chamomile yang disahkan sebagi eco dan koloidal emping oat untuk produk bayi yang lembut dan berkesan.  Rangkaian produk Trio Oil yang 100% menggunakan minyak disahkan eco - minyak Babssu, minyak Baobab dan minyak Chufa serta rangkaian produk Organic Chia Seed Oil and Honey yang baru 

produk Farmaseutikal, Kesihatan dan Kecantikan kepada lebih 2.5juta pelanggan di Malayisa setiap bulan.  Guardian peneraju rangkaian produk kesihatan, kecantikan dan penjagaan peribadi di Malaysia


"Diinspirasi dari alam semula jadi produk yang melembab secara mendalam serta menjadi penyelesaian protektif ke atas kulit dan rambut kering in sememangnya dimahukan oleh para pelanggan kami.  Kami sudah mengkaji banyak ramuan yang disahkan eco dan organik sebelum mnejumpai kombinasi unik 100% minya chia dan ekstrak madu organik yang menawarkan tahap lembapan, hidrasi dan manfaat berkesan kepada kulit kering dan normal.  Pelanggan tegar kami sukakan produk kecantikan DIY yang disediakan di rumah tetapi kurang gemar dengan jumlah masa, tenaga dan kos yang terpaksa dihabiskan  untuk menghasilkannya.  Penyediaan memmbersihkan dapur dan kemudiannya mandi memang memenatkan! Risiko juga ada jika mereka menggunakan resepi yang salah di mana nisbah ramuan tidak memberikan hasil yang diingini" Michelle Yeap - Pengurus Jenama Sendiri, Kesihatan & Kecantikan, Malaysia & Brunei, Guardian Health & Beauty Sdn Bhd


Jom kenali lima produk Botaneco Garden Organic Chia Seed Oil and Honey yang hanya dijual di Guardian


produk Farmaseutikal, Kesihatan dan Kecantikan kepada lebih 2.5juta pelanggan di Malayisa setiap bulan.  Guardian peneraju rangkaian produk kesihatan, kecantikan dan penjagaan peribadi di Malaysia


a. Botaneco Garden Organic Chia Seed Oil and Honey Deep Moist and Protect Shampoo 
b. Botaneco Garden Organic Chia Seed Oil and Honey Deep Moist and Protect Conditioner
Diperkaya dengan Panthenol dan Hydrolyzed Protein, ia membantu meningkatkan kekuatan rambut, mengurangkan pembentukan rambut bercabang dan kerosakan kutikel dengan cara melicinkkan kutikel rambut.  Membantu melindungi rambut rosak daripada haba, UV dan air laut.  Ideal untuk rambut kering dan rosak kerana ia melembab dari dalam untuk mengembalikan rambut yang berkilat  dan licin secara semula jadi.

Harga - RM18.77 (500ml)

Botaneco Garden Organic Chia Seed Oil and Honey Deep Moist and Protect Hair Oil - ideal untuk rambut kering dan rosak kerana ia melembab secara mendalam untuk memulihara, melembut dan melicinkan rambut.  Pada masa sama menambah baik aspek keanjalan, rambut lebih mudah diurus, serta mengembalikan kilatan semula jadi rambut.

Diperkaya dengan Vitamin E dan Hydrolyzed Protein, ia membantu menguatkan rambut, mengurangkan rambut bercabang dan kerosakan kutikel dengan melicicnkan kutikel rambut.  Membantu melindungi kerosakan rambut darirpada haba sehingga 185⁰C*, UV dan air laut.

*Telah diuji ke atas "3 tresses" rambut berdasarkan kepada ramuan aktif.

Harga RM17.83.83 (95ml)


Botaneco Gardne Organic Chia Seed Oil and Honey Deep Moist and Protect Body Wash  sesuai untuk kulit kering kerana ia membantu memulihara dan melindungi kulit daripada masalan luaran, pada masa yang sama melegakan kulit.  Ia diadun dengan CoQ untuk membantu mengurangkan keadaaan kelihatan kedutan selain membantu kulit lebih licin dan lembut.

Harga - RM18.77 (500ml)


Botaneco Garden Organic Chia Seed Oil and Honey Deep Moist and Protect Body Lotion - sesuai untuk kulit kering kerana ia membantu melindungi kulit daripada masalah luaran, disamping meremajakan dan melegaakan kulit.  Ia diadun dengan Co!10 dan AHA (diambil daripada asid Glikolik) untuk membantu mengurangkan keadaan kelihatan kedutan, menambah baik tona kulit dan menggalakn pemulihan kulit.  Formulanya yang ringan, tidak berminyak dan tidak melekit nyata menyegarkan serta menjadikan kulit lebih lembut dan anjal.

Harga - RM18.77 (400ml)


Botaneco Garden Organic Chia Seed Oil and Honey Deep Moist and Protect Hand Cream
Dapat membantu menyegarkan dan melindungi kulit daripada masalah setiap hari.  Ia hadir dengan formulasi yang ringan, tidak berminyak dan tidak melekit.

Harga - RM9.34 (60ml)


Kesemua produk hanya boleh didapati di Guardian di seluruh negara dan melalui e-stor Guardina : www.guardian.com.my

Untuk maklumat lanjut, layari http://www.botanecogarden.com/en-my/ atau di Instagram : @mybotanecogarden. 


Botanneco Garden Produk Organic Chia Seed And Madu Bagi Melembabkan Rambut dan Penjagaan Kuit Kepala

Mengenai Guardian Malaysia
Bermula sebagai kedai menjual produk farmaseutikal seluas 200 kaki persegi yang memberi khidmat kepada komuniti ekspatriat, ia kemudian bertukar menjadi peneraju rantaian jualan runcit Farmasi, Kesihatan dan Kecantikan di Malaysia, Guardian kini mempunyai lebih dari 420 buah kedai. Ia menawarkan pelbagai produk  Farmaseutikal, Kesihatan dan Kecantikan kepada lebih 3 juta pelanggan di Malaysia sebulan di seluruh negara.

Komitmen Guardian terhadap keperluan para pelanggannya turut diserlahkan melalui pasukan ahli farmasi yang berdedikasi dengan menawarkan khidmat nasihat dan rundingan profesional. Guardian komited terhadap tabdir urus korporat yang berpegang kepada tanggungjawab dan etika pada setiap masa. 

Guardian juga menjalankan aktiviti sumbangan korporat dan percaya terhadap usaha menyumbang kembali kepada masyarakat. Guardian meraikan kejayaannya selama empat dekad dengan berjanji untuk menyumbang kepada aktiviti yang bermanfaat. Ia melibatkan diri dalam  usaha-usaha yang membantu menyedia serta  mempromosikan aspek penjagaan, pembangunan dan kesejahteraan komuniti setempat. Di samping menyokong program-program yang membantu mereka yang memerlukan terutama golongan wanita dan kanak-kanak.  


Mengenai Dairy Farm
Dairy Farm merupakan peneraju peruncitan di pasaran pan-Asia. Pada 30 Jun 2016, Kumpulan, Rakan Niaga dan Usahasama mengendalikan lebih 6,500 cawangan serta menggaji lebih 180,000 orang pekerja. Ia mencatatkan jumlah jualan keseluruhan lebih AS$17 bilion pada tahun 2015.

Kumpulan ini beroperasi di bawah beberapa jenama terkenal melibatkan empat divisyen. Jenama-jenama utama termasuklah:

Makanan
·       Supermarkets – Wellcome di Hong Kong, Taiwan dan Filipina, Yonghui di China, Cold Storage di Singapore 
        dan Malaysia, Giant di Malaysia, Indonesia dan Singapora, Hero di Indonesia
·       Hypermarkets – Giant di Malaysia, Indonesia, Singapura, Brunei dan Vietnam, Yonghui di China
·       Convenience stores – 7-Eleven di Hong Kong, Singapura, Selatan China dan Macau;
Kesihatan dan Kecantikan
·       Mannings di Greater China,Guardian pasaran Asia lain dan Rose Pharmacy di Filipina
Perhiasan Rumah
·       IKEA di Hong Kong, Taiwan dan Indonesia;
Restoran
·       Maxim’s di Hong Kong, China dan Vietnam.

Dairy Farm International Holdings Limited ditubuhkan di Bermuda dan disenaraikan di London Stock Exchange sebagai senaraian utamanya, dan senaraian kedua di Bermuda dan Singapura. Perniagaan kumpulan diuruskan dari Hong Kong oleh Dairy Farm Management Services Limited menerusi pejabat serantaunya. Dairy Farm ialah ahli Jardine Matheson Group.