Rahsia Wanita Kekal Tenaga Dengan Maajun Nenda - IAMFUZY™ Malaysia Lifestyle Blog

TERKINI

Post Top Ad

Rahsia Wanita Kekal Tenaga Dengan Maajun Nenda

Rahsia Wanita Kekal Tenaga Dengan Maajun Nenda  | Alhamdulillah, memang puas hati umi dengan saranan seorang kawan untuk mencuba Maajun Nenda selama 48 hari ni, memang terasa perbezaan pada badan umi. Kalau dulu asyik lenguh-lenguh tapi sekarang ni dah lebih bertenaga. Jadi inilah rahsia wanit kekal tenanga dengan Maajun Nenda !


Teringat umi dulu zaman umi kecil dulu, bonda umi sering makan maajun sebab tu bonda sentiasa sihat dan bertenaga, malah tak pernah dengar bonda mengeluh penat dalam menyediakan  makan minum anak-anak seramai lapan (8) orang yang dengan pelbagai karenah. Jadi pemakanan maajun la rahsia bonda selama ini.


RAHSIA WANITA KEKAL TENANGA DENGAN MAAJUN NENDA

Rahsia Wanita Kekal Tenaga Dengan Maajun Nenda 

Rupanya Maajun Nenda ini diasaskan sebagai maajun keluaga pada tahun 1928 dan diadun mengikut resepi bidan istana zaman silam dan dan generasi keluarga pengasas yang paling tua masih hidup sihat walafiat sehingga sekarang berusia 93 tahun.


 Kalau nak beli kat sini : Shopee atau 0136483362


Pada tahun lepas, ia mula dikomersialkan pada orang ramai namun masih mengekalkan  pembuatan secara 'HomeMade' yang mana ia dimasak di dapur rumah dan perkakasan digunakan seperti periuk tembaga lama


TINGKAT PEMULIHAN TUBUH BADAN DALAM PENGAMALAN MAAJUN NENDA

Rahsia Wanita Kekal Tenaga Dengan Maajun Nenda 


Maajun ini adalah 100% homemade, tanpa bahan pengawet dan tekstur mungkin berubah sedikti ketika proses penghantaran seperti suhu tinggi dalm lori kurier dan sebagainya.  Ianya juga punya jangka hayat selama 24 bulan tapi digalakkan habiskan makan dalam tempoh 3 bulan setelah dibuka dari botol asal.


KANDUNGAN ISTIMEWA  MAAJUN NENDA



Maajun Nenda menggunakan rempah ratus yang digaul bersama madu dan minyak zaitun yang akan  menghasilkan tekstur lembik seperti gula-gula getah.


1. Maajun Nenda seperti maajun lain yang menggunakan rempah ratus asas seperti jintan ,bunga cengkih, kulit kayu manis,jemuju,buah pelaga,buah pala tapi majun ini turut mengandungi  herba jamu serta akar jamu tambahan seperti Gajah Beranak, manjakani, akar sekecut,akar serapat,Cabai Pintal, dan lain-lain.


2. Maajun Nenda menggunakan rempah dan herba terbaik. Kulit kayu manis yang digunakan adalah kulit kayu manis Ceylon. Sementara bawang putih yang digunakan ialah bawang putih Lanang yang lebih berkhasiat tinggi berbanding bawang putih biasa. Jarang majun biasa menggunakan sumber bawang putih dan kulit kayu manis ini.


3. Madu yang digunakan untuk menggaul  ialah madu gurun asli . Manakala minyak zaitun yang digunakan adalah minyak zaitun berkuliti tinggi.


4. Maajun Nenda bukan buatan kilang. Ia teristimewa dari dapur nenda sendiri ,dimasak dalam kuali tembaga.


Jadi, ramuan dalam Maajun Nenda ini asli turun temurun dan terpakai sejak dulu lagi, bukan resepi ciptaan baru, dan bukan produk pengeluaran kilang serta bernilai tinggi.


KHASIAT MAAJUN NENDA BUAT WANITA

  • Membuang Angin dalam badan dengan cepat 
  • Mengecutkan Peranakan
  • Melawaskan perbuangan air besar tanpa sembelit
  • Mengenyangkan serta Menguruskan badan 
  • Membentuk tubuh yang ramping
  • mengecutkan rahim dengan berkedudukan kemas
  • faraj semakin anjal dan pejal
  • Menegang Payudara
  • memejalkan daging
  • Badan jadi cergas dan ringan
  • Melancarkan Peredaran darah 
  • Menyihatkan badan dengan menguatkan urat saraf 
  • Mengeluarkan angin kotor dalam badan 
  • Melancarkan perjalanan Haid
  • Rawat masalah sengugut
  • Rawat masalah keputihan
  • Awet muda,mencantik dan melembabkan kulit
  • Hilangkan kelesuan badan 
  • Memperbanyakkan susu badan
  • Amat sesuai untuk ibu berpantang (selepas 20,30 hari berpantang)
  • Merawat masalah 'mati putik' atau lemah nafsu syahwat bagi wanita


TIP PENGUNAAN MAAJUN NENDA

  • Maajun Nenda boleh dimakan oleh remaja atau yang belum berkahwin dengan masalah senggugut atau keputihan boleh dimakan dalam 1 -2 ulas ebesar biji jagung
  • Mereka yang punya masalah period tidak lancar atau masalah sengugut, boleh terus memakan seperti biasa tapi disarankan untuk berhenti sewaktu kedatangan haid.
  • Pesakit darah tinggi boleh memakan maajun ini dengan saiz sebesar biji jagung, jangan diambil berlebihan kerana ini akan membuat anda pening disebabkan ramuan herba itu sendiri
  • Pesakit yang dalam dalam rawatan seperti mengambil ubat darah tinggi, ubat kolestrol dan sebagainya, perlu jarakkkan masa 3 jam antara maajun dan ubat.
  • Bagi wanita mengandung, wajar berhenti dan simpan maajun di dalam peti air di bahagian kering dan sambung makan semula semasa dalam pantang.


Memang banyak manfaat lain yang umi baca pada pengguna Maajun Nenda antaranya turun berat badan dan membantu mengatasi masalah keputihan dan bau pada vagina. Apa yang paling cukup menarik, penggunaan maajun secara berterusan dan konsisten akan membuat kulit semakin cantik, awet muda, tubuh menjadi pejal dan tidak gelebeh dan akan melambatkan proses menopaus



CARA PEMAKANAN MAAJUN NENDA

Cubit sedikit maajun, gentel sebesar biji jagung dan kunyah. Makan 1 biji sehari sebelum sarapan tapi kalau nak makan 2 kali sehari pun boleh, makan di waktu petang.  


Pastikan jari anda tu kering ya.untuk mengelakkan Maajun berkulat kerana ianya tiada bahan pengawet


Bagi anda yang pertama kali makan, jangan risaukan akan rasa maajun ni sebab anda boleh telan dengan air tapi sebaiknya lebih bagus dikunyah untuk lebih berkesan. Rasanya tidak pahit tapi agak  terasa agak berbahang tapi bila dah biasa makan, dah rasa macam kunyah coklat jer.


Bila dah makan secara konsisten dan maajun ni mampu memberi rasa kenyang bila anda makan waktu malam, anda akan rasa kenyang dan mungkin akan skip dinner.


Apa pun pastikan anda minum air putih secukupnya dan tip ini dapat membantu menurunkan berat badan jika anda kosisten.


DAPATKAN MAAJUN NENDA UNTUK KESIHATAN BADAN KITA

Rahsia Wanita Kekal Tenaga Dengan Maajun Nenda 


Bagi anda yang berminat untuk mendapatkan Maajun Nenda, boleh dibeli di instagram mynenda, telefon atau beli terus di Shopee. Menariknya pembeli akan mendapat bekas makanan comel yang serbaguna, tahan lasak beserta panduan makan maajun 48 hari. 








Kalau nak beli kat shopee https://shope.ee/6KSnLvZHNK atau hubungi 0136483362 


No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen, sungguh sangat dihargai! Kalau ada kesempatan saya akan balas, InsyaAllah. Komen baik-baik tau!

Thanks for the visit, appreciate your positive comments!

Post Top Ad