Sarapan Pagi Dengan Capati Sedap Di One Chopati UTC Keramat | Rutin hari Sabtu kami sejak bertahun sudah semestinya ke Pasar Datuk Keramat untuk membeli bahan-bahan basah seperti ikan, ayam, daging, sayuran kampung, santan segar untuk bekalan seminggu. Memang DH akan pastikan kami beli ayam yang freshly disembelih dekat pasar tu. Dia pula tu tahu kalau ayam tu fresh atau tak.


Dah lama kami tak sarapan kat One Chopati ni sebab selalunya kami tapau nasi lemak atau tapau roti boom untuk dibawa balik untuk sarapan sebelum DH mulakan tugasa menyiang dan membersihkan ikan, ayam, udang dan sotong.


Sarapan Pagi Dengan Capati Sedap Di One Chopati UTC Keramat


"DH apa kat kita makan capati hari ni, dah lama kita tak makan kan?" Tanpa banyak kata, kereta dipandu DH terus menuju ke UTC Keramat sebab capati tu memang favorite dia juga. 


Selain kuah kima yang sedap, roti yang lembut, harga capati dengan kuah kima ni baru RM5 dan cukup mengenyangkan.


Kalau tak silap dah berbulan la jugak tak ke sana sebab DH yang kerap outstation dan bila dia outstation, umi kena ke pasar seorang atau ditemani salah seorang anak. Kalau sendirian memang tak la umi nak ke sana walau craving sebab kat sini masalah parking tapi sejak dua menjak tu kami dah jumpa tempat letak kereta dengan melalui belakang UTC.


Jujurnya, kami suka capati dan kuah kima sebagai gandingan capati yang cukup rasa dengan ada rasa daging. Selalunya DH akan pesan teh tarik tapi kami kongsi je sebab teh tarik yang umi buat lagi sedap. Eh..siapa lagi nak puji kita selain suami sendiri dan diri sendiri kan.


Waktu DH outstation hari tu, umi teringin makan capati, dan beli capati yang dekat Pasar Datuk Keramat tu tapi memang tak kena pada selera, dalam erti kata lain tak sedap dan harga pun mahal.


Jadi warga KL sekitar Wangsa Maju, Titiwangsa, Keramat dan Lembah Kelang pasti tahu tempat ni dan tahu kesedapan capati dan kuah kima ni.


Di One Chopati ni selain kuah kima daging, kima kambing, kima ayam dan kuah sardin dan selain capati ada juga puri.


Memang umi recommend sangat anda cuba kalau berada di kawasan ni. Nak cari senang jer, pergi ke UTC Keramat (Keramat Mall), dan kedai ni terletak di bahagian bawah bangunan yang menempatkan ruang makan buat pengunjung.