Sajian Bufet Antarabangsa di Royale Chulan Bukit Bintang Setiap Sabtu Yang Cukup Menyelerakan | Bukit Bintang memang kawasan yang sangat dikenali oleh pelancong dari luar mahupun dalam negara. Mana taknya, di sini memang antara syurga membeli belah yang tak perlu diperkenalkan lagi untuk sesiapa sahaja. Seharian berjalan dan membeli belah di hari Sabtu,  pastinya membuat perut pun berkeroncong, jadi  apa kata kita singgah makan malam di Sunflowers Brasserie di tingkat 1, Hotel Royale Chulan Bukit Bintang untuk mengisi perut yang minta di isi.


Chef Raja Kamarulzaman dan Chef Haniff
Sajian Bufet Antarabangsa Di Royale Chulan Bukit Bintang setiap Sabtu yang cukup menyelerakan ini berharga RM78 untuk seorang dewasa dan RM40 untuk warga emas dan kanak-kanak, bufet antarabangsa ini memang sangat berbaloi dan hanya diadakan pada hari Sabtu bermula jam 7 malam hingga 10 malam sahaja.

Rangkaian hidangan yang disajikan sememangnya menepati cita rasa orang ramai ini termasuklah pelbagai makanan barat, Asian, Melayu dan China ni di masak dan disediakan menggunakan bahan-bahan yang segar.  Ini yang ditekankan oleh Ketua Chef, Raja Kamarulzaman semasa memberi penerangan tentang hidangan yang disajikan. Jadi tunggu apa lagi, jom kita ke sini!

sebahagian dari appetizer yang pasti buat pengunjung terliur

Appetizers (cold)
Poached Seafood with cocktail sauce, pasta salad, Greed Salad, Tuna Salad, Coleslaw, Kerabu Mangga Muda, Kerabu Ayam, Kerabu daging, Kerabu Sotong, Thousand Island, Italian Dressing, French Dressing, Caesar Dressing, Salted fish, Saled egg, Ikan Pekasam, Keropok ikan, Keropok Sayur

Do You own Salad
Nicoise Salad

Soup Station
Creamy Wild Mushroom Soup (Western)
6 types of bread selection

Stall 1
Pasta Corner - Spagetti, Fettucine, Penne (Western), 2 types of sauces

Stall 2
Mee Bandung Muar (Malay)

orang Malaysia dengan Nasi Lemak memang tak boleh dipisahkan

Stall 3
Nasi Lemak with condiment, Ayam Goreng Berempah, Sambang Sotong, Kacang Panjang Tumis Belacan

Stall 4
Teochew Porridge, Assorted Steamed Pau

Stall 5
Roasted Lamb Leg, Mint Sauce, Black Pepper Sauce
Sajian Bufet Antarabangsa di Royale Chulan Bukit Bintang Setiap Sabtu Yang Cukup Menyelerakan

Main Course
White Rice (Malay), Fried Koay Teow (Asian), Grilled Mini Steak with black pepper sauce (Western), Vegetarian Bean curd with dried chili (Chinese), Roasted Lamb Leg with Puree Green Pepper Sauce (Western), Ginger Chicken (Chinese), Pan Fried Fish with Dill Cream Sauce (Western), Butter Mix Vegetable with raisin (Western)

memang rambang mata dengan pelbagai dessert terutama yang kuih muih Melayu tu..
Dessert
Tropical Fresh Fruits (Cold). French Pastries, Assorted Malay Kuih, Black Forest Cake, Assorted Pudding, Fruit Jelly in a Glass, Butter Cake, Chocolate Tart, Assorted Cookies, Bread an Butter Pudding with Vanilla Sauce, Ice Kacang with condiments (Cold), Ice cream with condiments (cold)

Untuk keterangan lanjut atau nak mencuba sajian bufet yang cukup menyelerakan ni, boleh layari atau hubungi  no yang tertera dibawah atau terjah je, tapi pasti kan setiap Sabtu ya

Laman sesawang 

Facebook 

Instagram 

Alamat
17-21, Jalan Bukit Bintang, 55100 Kuala Lumpur, Malaysia

No Telefon 
+603-2147 9898

Telefax 
+603 22145 9558