The Beauty Expert Academy, spa  Muslimah untuk kecantikan muka dan badan yang terletak di Cheras ini ditubuhkan pada tahun 2012 oleh pengasasnya Puan Mastura binti Idris yang berasal dari Kerteh, Terengganu. Beliau juga merupakan Pegawai VTO iaitu tenaga pengajar yang diiktiraf untuk kursus-kursus di bawah Sijil Kemahiran Malaysia. 

 
Aesthetic Spa #1 Tanpa Injection Di The Beauty Expert Academy Spa Cheras
The Beauty Expert Academy, spa Aesthetic terbaik di Kuala Lumpur yang menyediakan perkhidmatan estetik dan spa tradisional. Estetik merupakan perawatan dan penjagaan muka manakala spa tradisional adalah terapi badan.  Di sini, mereka menggunakan teknologi terkini dalam perawatan muka dan The Beauty Expert Academy memberikan perkhidmatan Aesthetic Spa #1 Tanpa Injection.  Walaupun tidak menggunakan sebarang suntikan namun hasil rawatan muka di spa adalah terbaik di Cheras dan setanding malah lebih baik hasilnya dari perkhidmatan yang menggunakan suntikan.
Aesthetic Spa #1 Tanpa Injection Di The Beauty Expert Academy Spa Cheras



Antara servis popular di The Beauty Expert Academy dan diminati pelanggan adalah Sulam Bedak Kristal, Placentex dan BIO-Dermagun.



Sulam Bedak
Rawatan Sulam Bedak yang cukup popular masa kini ialah Sulam Bedak Kristal yang seakan BB Glow yang terkenal di Korea yang mana ia mampu membuatkan kulit wajah nampak lebih cerah dan sekata dengan serta merta selepas rawatan.  Kesan Sulam Bedak ini adalah semi-kekal mampu bertahan selama 2-3 bulan menggunakan produk dari bahan organic dan Halal. Sulam bedak yang dijalankan bukan injection tetapi permukaan kulit akan dipolish secara halus tanpa menyakitkan dan tiada pendarahan.

Servis Sulam Bedak di Cheras ini amat digemari kerana kerana kebaikan sulam bedak ini mampu memudarkan pigmentasi, bintik hitam serta bekas parut jerawat malahan sulam bedak juga mampu meratakan tona kulit muka yang tak sekata dan prosesnya hanya mengambil masa selama satu atau dua jam sahaja. 

Terdapat pantang larang selepas menjalani sulam bedak iaitu elakkan dari mencuci muka dengan sabun selama 12 jam, jangan menggunakan skincare yang mengandungi merkuri, gunakan sunblock setiap hari.


 
Aesthetic Spa #1 Tanpa Injection Di The Beauty Expert Academy Spa Cheras
BIO-Dermagun
Rawatan melibatkan Crystal Tytanium transdermal yang tidak menyakitkan dari Asid Hyaluronik, Vitamin Enzim dan Amino Acid yang dijalankan bukan injection tetap permukaan kulit akan dipolish secara halus tanpa menyakitkan dan tiada pendarahan.



Placentex
Rawatan yang menggunakan DNA SALMON untuk merawat sehingga ke akhir umbi kulit wajah, membaikpulihkan sel kulit yang rosak dan tidak baik.



Terdapat dua produk penjagaan muka RoyalQ Asia yang para pelanggan wajib grab selepas rawatan iaitu Diamond Dolly Booster Essense dan Liquid Foundation Sunblock SPF60.

Aesthetic Spa #1 Tanpa Injection Di The Beauty Expert Academy Spa Cheras
Rawatan Ice Ball
Selain memberikan perkhidmatan kecantikkan, The Beauty Expert Academy Spa ini turut mengadakan bengkel dan kelas kecantikan jadi sesiapa yang berminat mempelajari dalam bidang kemahiran di bawah Jabatan Pembangunan Kemahiran, terutamanya kursus Aesthetic and Spa Theraphy boleh terus datang ke spa ini.  Kursus yang dijalankan di sini dibuat sepenuhnya secara teori dan praktikal di bawah bimbingan Puan Mastura sendiri

Antara perkhidmatan lain yang mendapat permintaan tinggi di sini adalah Sulam Bedak Kristal, Phyto-White, BIO-Dermagun, Placentex, Micronano Oxygen, Boost Uplifting, Lift Up eye treatmentFat busting treatment dan Hot Detox Blanket.  Servis lain yang turut disediakan di The Beauty Expert Academy Spa Cheras ialah facial treatment, body treatment, postnatal service, bridal spa package, mandian badan dan foot treatment.

Nak cantik dan menawan? jom la ke The Beauty Expert Academy Spa Cheras ni kerana pusat kecantikan ini menawarkan diskaun menarik sebanyak 65% bagi memberikan pengalaman yang lebih indah kepada pelanggan yang pertama kali berkunjung ke The Beauty Expert Academy Spa Cheras bermula 9 Februari 2020.

The Beauty Expert Academy Spa | Waktu operasi : Isnin - Jumaat : 10:30 pagi hingga 7.30 malam / Sabtu & Ahad : 10:00  hingga 6 petang

Untuk maklumat lanjut dan kempen terkini layari media sosial

Facebook | Instagram | No 14B, Jalan Suadamai 1/2, Bandar Tun Hussein Onn, 43200 Cheras, Kuala Lumpur | Tel : 603-9546 7094 / 013 257 6447 | Email : spacheras1988@gmail.com