Apa Itu Private Mandate | Private Mandate bukanlah suatu bentuk pelaburan yang baru namun  sejak musim PKP, ramai mereka yang bekerja dari rumah mengambil peluang melibatkan diri dalam pelaburan dan dagangan saham.

Apa Itu Private Mandate 

Secara mudahnya Private Mandate atau dalam bahasa Melayunya ialah pelaburan mandate, satu instrumen pelaburan untuk melabur secara terus di bursa saham melalui bantuan fund manager berdaftar seperti mana yang Private Mandate by DDNK yang cukup dikenali ramai. Ianya lebih telus dan fleksibel dan medium-high risk bagi mereka yang ingin mengembangkan potensi keuntungan portfolio pelaburan kewangan dan ianya dijamin selamat oleh Security Commisioner Malaysia. 

Masih ada tertanya what is private mandate? Private mandate atau nama lainnya ialah Private Managed Account For Retirement (PMART), mempunyai kepelbagaian samada private mandate unit trust (UT), private mandate ETF atau private mandate saham. Dan saham ini punya blue chip, dividen yield, opportunities dan sebagainya.

Private mandate blue chip, ia tidak ada nama dana kerana pelaburan adalah KHAS untuk individu tersebut dan saham yang dilaburkan juga KHAS untuk individu dalam erti kata lain ianya private. Ia seolah-olah dana yang dicipta hanya untuk pelabur tersebut dan bukan untuk orang ramai. Saham yang dilaburkan juga lebih kurang sama dengan unit trust seperti contohnya dalam Top Glove, Dialog dan sebagainya. 

Fund manager adalah mereka yang aktif dalam  ‘manage’ saham ni seperti sell ke, cut loss ke dan sebagainya untuk pelabur mendapat pulangan yang maksimum. Maka keuntungan bagi private mandate adalah berbeza bagi setiap individu sebab sifat private mandate itu yang fokus pada individu sahaja.

Walaubagaimanapun, setiap share yang dipilih dan dilabur, pihak pelabur tidak boleh memilih saham pilihannya sendiri kerana private mandate ini bersifat discretionary, terutama nya pelabur yang menggunakan pelaburan dari EPF. Maka pelabur tunai akan diberi pilihan mix (diversify) unit trust dan private mandate yang mana pelabur boleh kawal  sendiri dana yang ingin dibeli, tukar atau jual. Pelabur boleh melihat performance pelaburan mereka dan saham apa ygn dijual beli pada tarikh tertentu di portal yang disediakan

Pelabur juga akan diberikan maklumat dan cara menghubungi fund manager melalui email atau no telefon untuk sebarang pertanyaan mengenai prestasi pelaburan.


Adakah Private Mandate Sama Dengan Unit Trust?

Private mandate ini mempunyai unit trust dan fund manager yang akan membantu pelabur memilih unit trust fund, dimana pelaburan yang akan dimasukkan ke mana-mana unit trust fund daripada pelbagai fundhouse yang sesuai dengan profile pelabur


Gross Profit Yang Menarik Dan Tinggi Setakat Ini

Apa Itu Private Mandate

Tak perlu pening kepala, Private Mandate by DDNK ni memang terbaik dalam pengurusan dana anda secara 'customised' oleh fund manager professional mengikut profail risiko pelaburan anda.


Testimoni dari Dato Hj Mohd Nawi

“Selama setahun bersama DDNK, sudah mencapai 100% pulangan ROI dari portfolio Private Mandate ini..” – Dato Haji Mohd Nawi


Testimoni dari Mr Beddan A/L Veerasamy

Private Mandate merupakan portfolio pelaburan beliau yang sangat fantastic dan terbaik setakat ini yang beliau ada.


Berapakah Pulangan Untuk Private Mandate?

Pulangan atau return untuk Private Mandate in bergantung kepada prestasi semasa DDNK namun kebiasaannya pulangan adalah lebih 15% dalam jangka masa 5 bulan.


Modal minima untuk Private Mandate

Sekiranya anda berminat dan boleh memperuntukan pelaburan minima RM100k, anda boleh hubungi team DDNK yang akan menguruskan segala urusan pelaburan dengan tatacara dengan risiko rendah tetapi mendapat pulangan yang baik dan terjamin.

Walaubagaimanapun, anda akan disaring terlebih dahulu oleh admin sebagai prosedur utama.  Walaupun modal minima yang ditetapkan adalah RM100,000 namun untuk pelaburan dalam masa singkat, ada pelabur yang dibenarkan melabur bermula serendah RM50,000. 

Sesiapa yang berminat boleh lihat details dengan lebih lanjut di www.private-mandate.com atau hubungi di sini https://wa.link/eikpmp