Insight Hair Care Produk Penjagaan Rambut Berasaskan Organik Kini Di Pasaran | Bila bercakap mengenai rambut, sering kedengaran pelbagai masalah rambut gugur, rambut berkelemumur, rambut bercabang dan pelbagai masalah lain tanpa mengira usia muda atau tua. Rambut sihat dan cantik antara faktor yang membuat kita berkeyakinan diri dalam banyak hal walaupun bagi mereka yang betudung.

Bagi mereka yang masih tercari-cari produk penjagaan rambut, anda boleh cuba produk dari INSIGHT yang kini berada di pasaran.



INSIGHT HAIR CARE merupakan produk penjagaan rambut yang diformulasi daripada ekstrak phyto dan minyak phyto serta  penggunaan bahan organik. Produk Insight berkhasiat, kaya dengan bahan aktif pelindungan serta diformulasi secara inovatif dan bukan konvensional yang dapat melindungi kesihatan dan keserian rambut melalui pemilihan bahan mentah yang dapat menjamin kesempurnaan penggayaan mutlak.

Misi Insight ialah bagi kelestarian eko, alam sekitar dan social yang menawarkan formula hijau yang lembut namun berkesan, berkualiti dan pada harga mampu milik.


Oleh itu, produk INSIGHT dirumus mengikut paramater ekologi dan dan mementingkan kesihatan dan diperbuat dari bahan-bahan yang tidak memberi kesan kemudaratan pada rambut pengguna 

  • Bebas Pewarna Sintetik KECUALI produk (Syampu Anti-kuning Incolor dan garis Blonde
  • Wangian Bebas Alergen dan 100% adalah aroma semula jadi KECUALICosmos Natural 
  • Bebas SLS/SLES
  • Bebas Silikon.
  • Bebas Parabens Dan MIT (tiada langsung bahan pengawet)
  • Bebas Minyak Mineral dan Petrolatum


Kelebihan Produk Insight Hair Care

  1.  Air Berozon sebagai sumber utama
  2. Peratusan Alam semulajadi melebihi 96% daripada jumlah formula 
  3. Memiliki Pensijilan OK Vegan 
  4. Ujian Nikel sebagai jaminan keselamatan terhadap hipersensitiviti kulit ditunjukkan di label.
  5. 100% Dibuat di Itali
  6. Phyto Dan  Ekstrak Organik sebagai bahan utama


Produk Penjagaan Rambut INSIGHT 

Terdapat 5 produk produk penjagaan rambut keluaran Insight Hair Care yang kini boleh didapati di pasaran yang boleh dipilih mengikut pemasalahan rambut anda seperti berikut :


1. Insight Loss Control


Insight Hair Loss Control Fortifying Hair Shampoo

  • Syampu khusus untuk mengelakkan keguguran rambut, menguatkan rambut. Ia mengembalikan tenaga dan kecergasan dari akar hingga ke hujungnya
  • Bertindak menguatkan dan merangsang pada akarl rambut. Ia menenangkan kulit, memberikan rasa kesegaran

Kandungan : Organic Horse, Chestnut Extract, Organic Echinacea Extract, Guarana Extract, Menthol Extract


Insight Hair Loss Control Fortifying Hair Treatment

  • Memperkukuh rawatan sinergik untuk akar rambut dan membantu mengelakkan keguguran rambut.
  • Ia merangsang peredaran mikro dan menguatkan serat rambut. Ia memberikan rasa kesegaran pada kulit

Kandungan : Organic Horse, Organic Echinacea Extract, Guarana Extract, Menthol Extract


2. Insight Rebalancing


Insight Rebalancing Sebum Control Hair Shampoo

  • Membersih secara mendalam, Mengimbangi semula kulit dan mengawal pengeluaran sebum yang berlebihan.
  • Ia mempunyai tindakan astringen, emolien dan menenangkan yang berkesan.

97% bahan semulajadi. Formula pengimbangan kawalan minyak yang direka untuk kulit kepala berminyak boleh membersihkan kulit kepala dengan mendalam tanpa merengsakan kelenjar sebum, menenangkan dan melegakan kulit kepala, dan berkesan menghalang rembesan minyak kulit kepala, menghilangkan rasa berat yang disebabkan oleh rambut berminyak, dan menjadikan rambut ringan secara semula jadi. , melenting gebu dan menyegarkan.

Kandungan : Tea Tree Oil, Organic Birch Extract, Grapefruit Extract, Lavender Extract


Insight Rebalancing Scalp Exfoliating Cream

  • Membersihkan kulit kepala daripada sel mati, membuang sisa produk teknikal dan kekotoran serta mengaktifkan semula peredaran mikro untuk membantu penghantaran oksigen dan nutrien ke folikel rambut.

  • Scrub krim ini mempunyai beberapa fungsi: pembaharuan kulit, pembersihan kulit, dan sudah tentu, penghapusan kelemumur dan sebum berlebihan. Sesuai untuk semua jenis rambut.

98% bahan semulajadi. Krim keratin kulit kepala pokok teh mempunyai kesan bagi penggalakkan pembaharuan kerati. Bertindak secara efektif terhadap kelemumur dan rembesan minyak kulit kepala yang berlebihan.

Kandungan : Tea Tree Oil, Organic Lavender Extract, Sage Organic Extract, Andiroba Fruit Oil Scrub

3. Insight Anti Dandruff


Insight Anti Dandruff Purifying Hair Shampoo

  • Berfungsi untuk menghilangkan kelemumur dan mencegah.
  • Bersifat antiseptik, menenangkan dan mengimbangi kesan pada kulit yang merengsa
97% bahan semulajadi. Membersihkan kelemumur dan kotoran rambut dengan berkesan, menenangkan dan mengawal ketidakselesaan kulit kepala yang kering dan sensitif, menguatkan perlindungan kulit kepala dan fungsi antibakteria. Ia mempunyai fungsi mensteril, menenangkan dan mengimbangi nilai PH untuk kulit yang alergi dan meradang.

Kandungan : Rosemary Extract, Organic Thyme Extract, Organic Sage Extract


Insight Anti Dandruff Purifying Hair Treatment

  • Mencegah kelemumur
  • Merawat secara aktif pada kulit kepala bagi meredakan kerengsaan. Mengandungi antiseptik, menenangkan dan mengimbangi kulit yang merengsa
97% bahan semulajadi. Membersihkan kulit kepala secara mendalam, menguatkan fungsi antibakteria dan anti-radang kulit kepala, menenangkan kulit kepala yang sensitif, mencegah kelemumur kulit kepala dengan berkesan, dan mengandungi ekstrak thyme organik untuk melindungi kesihatan kulit kepala dan folikel rambut.

Kandungan : Rosemary Extract, Organic Thyme Extract, Organic Sage Extract


4. Insight Sensitive Skin Hair


Insight Sensitive Skin Hair Shampoo for Sensitive Scalp

  • Syampu yang lembut ini sesuai untuk seisi keluarga, termasuk kanak-kanak dan dengan penggunaan kerap. Ia memberi  keseimbangan dan kelembapan semula jadi kulit.
  • Dirumus untuk kulit kepala yang sensitif dan kemerahan, terutamanya formula tumbuhan mesra kulit, pembersihan lembut tanpa kerengsaan, supaya kulit kepala memulihkan keseimbangan air minyak dan kesihatan.

Kandungan : Organic Pumpkin Extract, Organic Quince Extract

Insight Sensitive Skin Hair Conditioner for Sensitive Scalp

  • Melembutkan rambut kusut dan melicinkan, untuk semua jenis rambut, walaupun untuk kanak-kanak. Ia membantu mengekalkan kulit dan rambut yang sihat, menjadikan rambut lembut dan cerah semula jadi.
  • Minyak berasaskan tumbuhan semulajadi menjadikan rambut lembut dan licin, melembapkan dan membaiki rambut kering, mengurangkan keriting dan menampakkan kilauan semula jadi. Ia sesuai untuk semua jenis rambut.

Kandungan : Organic Pumpkin Extract, Organic Warm Quince Extract


5. Insight Lenitive


Insight Lenitive Dermo-Calming Hair Shampoo for Super Sensitive Scalp

  • Melembapkan, menenangkan dan mengimbangi secara intensif kulit kepala yang merengsa. Rambut akan terasa  seperti sutera dan lembut.
  • Formula yang sangat mesra kulit boleh digunakan setiap hari, melegakan gangguan rembesan sebum secara berkesan dan menenangkan alahan dan ketidakselesaan kulit kepala. 

Ekstrak tumbuhan semulajadi yang kaya memberikan pelembapan rambut dan kesan pembaikan yang menenangkan. Ia juga sesuai untuk menenangkan kulit kepala sensitive disebabkan oleh kerengsaan daripada pewarna dan haba.

Kandungan : Indian Fig Extract, Organic Aloe Extract, Organic Mallow Extract


Insight Lenitive Scalp Comfort Cream for Super Sensitive Scalp

  • Mengimbangi semula fungsi epidermis kulit kepala dan memberikan sensasi kesegaran yang menyenangkan.
  • Ia dapat melegakan kegatalan dan kemerahan kulit kepala yang sensitif dengan berkesan.
  • Sapukan pada permukaan kulit kepala dan urut bagi penyerapan yang cepat, menjadikan kulit kepala berasa selesa dan ringan.
  • Ia sesuai untuk orang yang mempunyai tabiat mewarna dan meluruskan rambut. Ia juga sesuai untuk penyelenggaraan kulit kepala biasa

Kandungan : Indian Fig Extract, Organic Aloe Extract, Organic Mallow Extract


Untuk mendapatkan keterangan lanjut atau ingin mendapatkan produk-produk  penjagaan rambut INSIGHT ini anda boleh rujuk di pautan seperti dibawah. 


Instagram : https://www.instagram.com/insightmalaysiaofficial/

Facebook : https://www.facebook.com/InsightMalaysiaOfficial

Shopee : https://shopee.com.my/insight.os

Lazada : Insight Flagship Store