RichWorks Prihatin Dan Komited Bantu 605,000 Usahawan Bangkit Atasi Cabaran Dari Pandemik | Sesungguhnya tahun 2021 merupakan tahun penuh penuh cabaran bagi orang ramai terutamanya para usahawan. Dengan cabaran dari pandemik yang belum nampak pengakhirannya dan ditambah pula dengan musibah kerosakan dan kehilangan harta benda akibat banjir besar yang melanda negara sebagai penutup pada akhir Disember lalu.


Memahami tekanan dari keadaan yang melanda para usahawan, RichWorks prihatin dan komited bantu 605,000 Usahawan Bangkit Atasi Cabaran Dari Pandemik.

RichWorks Prihatin Dan Komited Bantu 605,000 Usahawan Bangkit Atasi Cabaran Dari Pandemik


RichWorks International Sdn Bhd, lebih dikenali sebagai RichWorks, suatu jenama yang cukup dikenali ramai, syarikat bimbingan dan latihan keusahawanan terbesar khusus dalam penjenamaan dan kepimpinan.  Richworks International paling terkenal di Malaysia, yang juga telah melahirkan usahawan jutawan real people!


RichWorks International terus komited dalam membantu dan membimbing orang ramai terutama usahawan menerusi kepakaran mereka bagi menghadapi pandemik dan musibah yang melanda.


Baca juga : Bangkit Bisnes Dari Krisis 3.0 Program Percuma RichWorks

Dr Azizan Turut Terkesan Akibat Covid-19

RichWorks memahami perasaan yang dialami ramai orang di luar sana termasuk bangsa usahawan apabila Pengasas RichWorks International Sdn. Bhd. (RichWorks), Datuk Wira Dr Azizan Osman bersama 31 ahli keluarganya sendiri turut dijangkiti COVID-19.


Selain kehilangan ibu mertua Dr Azizan yang meninggal dunia akibat Covid-19,  beliau sendiri hampir maut selepas doktor mengatakan sudah tidak ada harapan jika tiada perubahan positif selepas dimasukkan mesin bantuan pernafasan.


Alhamdulillah, keadaan beliau sesudah itu semakin baik dan bagi Dr Azizan, ini adalah peluang kedua diberikan Allah SWT. Beliau tekad untuk gunakan peluang ini sebaiknya dengan cara memberi lebih lagi manfaat kepada bangsa usahawan terutama dalam bimbingannya.


RichWorks Prihatin Dan Komited Bantu 605,000 Usahawan Bangkit Atasi Cabaran Dari Pandemik



Musibah yang melanda tidak mematahkan semangat Dr Azizan di mana setelah beliau keluar dari hospital dan menjalani proses pemulihan, Dr Azizan terus komited menjalankan program percuma yang dihadiri ribuan orang.

Kepentingan diri tidak diutamakan apabila Dr Azizan sanggup bersusah payah membuka peluang kepada orang ramai untuk menjadi usahawan berjaya serta berilmu dalam menangani  kemelut tahun 2021 sehingga mencapai kejayaan.


Program Percuma RichWorks Mendapat Sambutan Hebat

Pencapaian RichWorks 2021 cukup membuktikan yang RichWorks bukanlah cakap kosong tetapi mereka memberi sokongan kepada masyarakat dengan menyediakan pelbagai inisiatif termasuk 13 program percuma yang mendapat sambutan hebat.


Sebanyak 7 program percuma bersamaan 98 jam masa yang beliau berikan bagi memberikan tunjuk ajar dan kekuatan kepada orang ramai dalam soal keusahawanan. 


Secara keseluruhan pada tahun lalu, RichWorks dapat membantu hampir 605,000 orang melalui 13 program keusahawanan yang ditaja sepenuhnya RichWorks. 


Program-program melalui RichWorksbootcamp, RichWorksAcademy, Seminar Zero To Million RichWorks dan banyak lagi sepanjang 2021 ini banyak membantu para usahawan. Buktinya adalah usahawan berubah dari status zero to million Richworks.


Perjuangan RichWorks 2021 terbukti memberikan hasil membanggakan pada tahun lalu, dengan jumlah keseluruhan peserta mentoring RichWorks iaitu Titanium, Spire dan EliteX berjumlah 1,855 orang dengan jualan terkumpul RM3.7 billion.


Bagi ahli Titanium pula, sebanyak 312 usahawan berjaya hasilkan RM3.2 billion, RM495 juta (519 ahli Spire) dan RM46.9 juta (1,024 ahli EliteX).


RichWorks Prihatin Dan Komited Bantu 605,000 Usahawan Bangkit Atasi Cabaran Dari Pandemik

RichWorks Prihatin Dan Komited Bantu 605,000 Usahawan Bangkit Atasi Cabaran Dari Pandemik


Siapa sangka, Program Spire yang ditubuhkan RichWorks dalam menyediakan usahawan untuk mencapai jualan RM1 juta pertama setahun, pada tahun 2021 sebanyak 72 usahawan berjaya mencapainya.

RichWorks Prihatin Dan Komited Bantu 605,000 Usahawan Bangkit Atasi Cabaran Dari Pandemik


Sekiranya dipecahkan mengikut hasil jualan, 77 bisnes di bawah bimbingan RichWorks mencapai jualan lebih RM10 juta, lima bisnes (RM50 juta ke atas) dan lima bisnes (RM100 juta ke atas) pada 2021.


Anda boleh tonton pelbagai kisah pencapaian serta kejayaan Richworks melalui video Youtube dibawah ini :





RichWorks Diiktiraf Kerajaan Dalam Membantu Peniaga Wanita 

Pengiktirafan terhadap RichWorks oleh pihak kerajaan dan diangkat sebagai rakan kerjasama Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat merupakan pencapaian RichWorks 2021 yang terbaik. 


Ini berikutan  program RichWorks iaitu Wanita Bangkit Berniaga (WBB) turut  disebut dalam Dewan Rakyat berikutan prestasi dan bukti kejayaan RichWorks melahirkan usahawan yang Berjaya dan kekal sukses menurut YB  Rina Harun.

RichWorks Prihatin Dan Komited Bantu 605,000 Usahawan Bangkit Atasi Cabaran Dari Pandemik


Program percuma Wanita Bangkit yang menawarkan latihan dan bimbingan motivasi secara percuma yang bermula dari 26 hingga 28 November 2021 berjaya  menarik minat seramai 19,473 wanita untuk menyertainya. Perjuangan Richworks 2021 telah banyak membantu usahawan di Malaysia.


Sumbangan RichWorks Melalui RichWell Buat Masyarakat

RichWorks bantu rakyat dengan "Kempen #RichWellBantu yang digerakkan Dr. Azizan bermula Julai tahun lalu, berjaya mengumpulkan RM 501,497 untuk bantu lebih 2,000 keluarga.

RichWorks Prihatin Dan Komited Bantu 605,000 Usahawan Bangkit Atasi Cabaran Dari Pandemik


Menurut Ketua Pegawai Perniagaan RichWorks, Radz Mohd, pihaknya tak ketinggalan dalam menyumbang kembali kepada masyarakat melalui Pertubuhan Kebajikan RichWell (RichWell).


RichWorks prihatin dan amat memahami kesusahan rakyat Malaysia yang ditimpa musibah akibat banjir pada bulan Disember 2021 yang lalu berikutan pejabat urusannya turut ditenggelami air sepertimana premis perniagaan para usahawan yang lain. 

RichWorks Prihatin Dan Komited Bantu 605,000 Usahawan Bangkit Atasi Cabaran Dari Pandemik


Menurut Radz Mohd, sumbangan kilat berjumlah RM 500,000 yang berjaya dikumpulkan daripada usahawan dan RichWorks sendiri dalam 24 jam bagi mangsa banjir di Selangor pada 18 Disember tahun lalu.

RichWorks Prihatin Dan Komited Bantu 605,000 Usahawan Bangkit Atasi Cabaran Dari Pandemik


Menurut Tuan Radz juga, RichWorks bersama ahli Titanium & Spire turut menyumbang sebanyak 762 ekor kambing dan 84 ekor unta bernilai RM 824,160 dalam ibadah korban kali ini.


Selain itu, ahli Titanium dan anak didik RichWorks juga menaja 9 pelajar ke Tarim Yemen dengan sumbangan sebanyak RM180,000 sempena Maulidur Rasul. Rezeki dikongsi bersama, RichWorks bantu rakyat yang memerlukan.


Apa sahaja yang terjadi, syarikat bimbingan dan latihan pembangunan usahawan yang berjaya di Malaysia ini tetap meneruskan misi mereka dalam membangun dan menaikkan para usahawan ke tahap lebih tinggi lagi.


Pencapaian RichWorks 2021 yang cukup mengujakan dan berhasil dengan kejayaan disebalik ujian yang dihadapi pada 2021 dalam membimbing anak didik mereka untuk mengharungi 2021 hingga Berjaya. Tidak sia-sia RichWorks prihatin terhadap usahawan, ia membuahkan hasil.


Semoga usaha RichWorks diberkati Allah SWT dan dipermudahkan segala urusan dalam mencapai objektif dan misi RichWorks.

Menarik dan cukup banyak pencapaian RichWorks 2021 yang membuka mata orang ramai dengan bukti kejayaan para usahawan zero to million RichWorks yang terus sukses. 


Sekiranya anda ingin menjadi sebahagian bangsa usahwan yang berjaya, jangan lepaskan peluang untuk menyertai pelbagai program percuma anjuran RichWorks International Sdn Bhd. RichWorks bantu rakyat dengan cara berkongsi ilmu dan menawarkan bimbingan yang terbukti berjaya buat usahawan. 


Tentang RichWorks International Sdn Bhd

RichWorks Prihatin Dan Komited Bantu 605,000 Usahawan Bangkit Atasi Cabaran Dari Pandemik


Richworks International Sdn Bhd adalah syarikat bimbingan dan latihan keusahawanan terbesar paling berjaya di Malaysia. Ia khusus dari segi penjenamaan dan pemasaran serta kepimpinan. Richworks prihatin bantu usahawan yang ingin berjaya dalam perniagaan secara online dan offline.


Bermula dari tahun 2008, RichWorks telah melatih lebih dari 10,000 syarikat menerusi Master Coach Azizan Osman dan menarik lebih daripada 1,500,000 peserta dalam lebih 1,500 acara dan seminar live dan dalam talian (virtual online). 


Dengan adanya rekod prestasi yang terbukti, strategi perniagaan dan program mentoring, RichWorks berjaya membantu membina beribu-ribu usahawan dan jutawan yang berjaya dalam tempoh 6 bulan sehingga 1 tahun.


Visi RichWorks adalah menjadi 'Netflix' Pendidikan Usahawan dengan 100 juta pelanggan menjelang 2025 dengan akses mudah ke kandungan berorientasikan results dan penyelesaian yang dipercayai di platform dalam talian - RichWorks.com untuk Inspire, Educate & Add Value kepada komuniti di seluruh dunia.


Bagi golongan usahawan yang ingin mencapai zero to million dalam kejayaan bisnes, ini adalah peluang untuk anda bersama RichWorks.