Janna Nick, Hairul Azreen Dan Hun Haqeem Sambut Raya Sebagai Wira Mobile Legends : Bang Bang Untuk Kempen 515 | Mobile Legends: Bang Bang, permainan mudah alih arena pertempuran berbilang pemain  dengan komuniti permainan terbesar telah mengumumkan liga wira terbarunya iaitu Janna Nick, Hairul Azreen dan Hun Haqeem bagi meningkatkan kempen 515 pada Hari Raya ini.

 

Ketiga-tiga selebriti ini amat penting dalam langkah pengembangan yang dirancang oleh pihak syarikat permainan antarabangsa tersebut untuk terus kukuh di Asia Tenggara.

 


“Sejak diperkenalkan pada 2016, kami sentiasa mengiktiraf rantau Asia Tenggara sebagai salah satu pasaran utama kami. Oleh itu, kami menerapkan ciri permainan kami sedekat mungkin dengan budaya tempatan,” kenyataan rasmi oleh MOONTON Games.


 

Janna Nick, Hairul Azreen dan Hun Haqeem raikan Raya sebagai hero Mobile Legends: Bang Bang bagi kempen 515.



Mari raikan Raya dengan Mobile Legends: Wira Bang Bang, Tang Wanwan, Ling dan Yin dalam  mereka memulakan misi untuk menyelamatkan Hari Raya Tok! Nikmati video bertemakan Raya oleh MOONTON Games - yang dipenuhi dengan mesej bermakna yang memberi fokus pada kisah Tok seorang wanita warga emas yang tinggal bersendirian dan memerlukan bantuan wira MLBB untuk membantu menjadikan raya Tok sebagai kenangan yang tidak dapat dilupakan. Dengan kuasa "We Together Than Me" adakah hero berjaya menyelamatkan Raya Tok?


“Satu pengalaman yang mengagumkan dengan semua orang memakai baju raya sewaktu pengambaraan di sebuah kampung. Benar-benar menyerlahkan suasana Hari Raya yang amat saya rindui”. JANNA NICK sebagai Tang Wanwan


 

“Pengalaman pertama saya menganyam ketupat dengan tangan sendiri. Menakjubkan dan kelak saya boleh membuat ketupat sendiri di rumah!!”. HAIRUL AZREEN sebagai Yin


 

“Sememangnya ianya satu cabaran untuk menangkap ayam-ayam ini sewaktu penggambaran. Mereka begitu pantas! Mujur pihak kru membantu berkongsi beberapa helah untuk menangkap ayam”. HUN HAQEEM sebagai Ling


Janna Nick sebagai Tang Wanwan dalam “Tang Wanwan: Quest for the truth”



Diperkenalkan pada 17 April lalu, Tang Wanwan kembali hidup apabila Janna Nick berjaya mempamerkan persembahan cemerlang dengan watak wira MLBB, Tang Wanwan. Ramai yang kagum dengan personaliti comel Janna Nick dan wira yang menakutkan, berjaya menahan serangan hendap oleh pembunuh upahan yang diupah Black Dragon yang pernah menjadi kawan baik Tang Wanwan. Bagi mendapatkan kebenaran, Tang Wanwan perlu ke M-World dan memulakan pencariannya.


Akan Datang Filem Solo Mini Ling dan Yin 






MOONTON Games juga telah menyediakan dua lagi filem solo mini yang menarik tentang Ling dan Yin yang dibintangi oleh Hun Haqeem sebagai Ling, dan Hairul Azreen sebagai Yin akan datang tidak lama lagi! Filem solo mini Ling, "Ling: The Chosen One" akan ditayangkan pada 24 April dan filem solo mini Yin, "The Ultimate Challenge" akan ditayangkan pada 2 Mei. Kedua-dua pelakon tidak sabar untuk menunjukkan beberapa pergerakan dan kemahiran koreografi yang unik dan hebat dalam filem mini masing-masing. Kedua-duanya memainkan peranan mereka dengan luar biasa, menguasai pergerakan melawan menggunakan senjata mereka, berdasarkan cerita dan kemahiran hero.


Siri Animasi Global


Jangan  ketinggalan menyaksikan Siri Animasi Global berkisar tentang tiga wira MLBB. Satu lagi sisi  hiburan kepada penonton dan peminat MLBB, Siri Animasi Global akan ditayangkan pada tarikh yang sama dengan filem mini tiga hero



Ulang Tahun ke-515: Persalinan baharu eksklusif Tang Wanwan, Ling, Yin tersedia untuk masa yang terhad!

Jangan ketinggalan mendapatkan tiga pemakaian baharu tersedia untuk jangka masa terhad semasa acara itu. Selain daripada estetika pakaian jalanan futuristik yang unik, persalinan ini menampilkan kesan kemahiran baharu, bunyi dan alih suara.


M-World Wanwan, yang pertama akan diperkenalkan telah tersedia untuk 899 berlian, M-World Ling akan diperkenalkan pada 23 April, manakala M-World Yin pula pada 30 April. Diskaun sebanyak 30% bagi ketiga-tiganya akan diberikan bagi pembelian dalam kedai dalam permainan sehingga 5 Jun.


515 All Star Pre-heat

Anda berkemungkina dapat melihat pengurus bintang blockbuster, dan pempengaruh  hebat dari seluruh SEA berkumpul dalam satu video! Semak persiapan di sebalik tabir acara besar tersebut, juga kenali Bintang secara menyeluruh dan dekat.



Acara undian Ingame All Star

Undilah bagi pempengaruh Malaysia kegemaran anda, Jess No Limit dan ChooxTV akan berada dalam acara undian All Star, bagi bertanding dengan 200 pempengaruh yang bersaing untuk memenangi tempat dalam pertandingan ALLSTAR. MOONTON Games turut teruja untuk mengumumkan kerjasamanya dengan salah satu jenama telefon dan elektronik terkemuka dunia, Samsung Electronics. Samsung juga akan membuat persembahan bersama di ALLSTAR Showdown 2022.


“Samsung Malaysia teruja untuk mengumumkan kerjasama kami dengan ALL STAR. Dengan perkongsian ini, kami berharap dapat menunjukkan prestasi peranti siri Galaxy A dan mampu memberikan pengalaman yang mengagumkan untuk pemain permainan,” kata KM Liew, Ketua Perniagaan MX, Samsung Malaysia Electronics.


Fasa Undian All Star akan bermula pada 29 April dan berakhir pada 4 Mei. Sebarang kemaskini akan dapat diketahui di halaman Facebook MLBB Malaysia, yang turut melancarkan kempen untuk menyerlahkan Fasa Pengundian All Star pada 29 April.


Anda digalakkan beramai-ramai mengambil bahagian dengan berkongsi siaran kempen ke halaman FB anda; dan pemenang akan dipilih untuk menerima kad Touch N' Go bertemakan 515 terhad masa dan barangan MLBB yang lain.

 


Tangwanwan, Ling dan Yin akan membuat penampilan sulung mereka mulai 16 April 2022 dan seterusnya.





Tahun ini, MLBB 515 M-WORLD akan membawa seni ke tahap yang lain. Ia bukan sekadar mural biasa malah lebih daripada apa yang anda lihat. Mobile Legends telah menggabungkan kreativiti dengan teknologi terkini, pengalaman AR, yang bermaksud Realiti Diperkukuh, ialah pengalaman interaktif persekitaran dunia sebenar di mana objek dalam dunia nyata dipertingkatkan oleh maklumat persepsi yang dijana komputer. Ia juga merupakan versi dunia fizikal sebenar yang dipertingkatkan yang dicapai melalui penggunaan elemen visual digital. AR ialah trend yang semakin berkembang dalam kalangan syarikat yang terlibat dalam pengkomputeran mudah alih dan aplikasi perniagaan.


Untuk pengguna mendapatkan pengalaman ini, pengguna perlu pergi ke mana-mana karya seni mural yang telah dipasang di mercu tanda terkenal di Kuala Lumpur dan Johor. Pengguna perlu menyemak imbas kesan 515Mworld di Instagram dan menghalakan kamera mereka ke arah logo kempen 515 pada mural dan menyaksikan M-world dihidupkan. Satu lagi perkara yang hebat ialah, Mobile Legend mempunyai kod QR tersembunyi pada mural dan pengguna perlu menjawab kuiz untuk memenangi persalinan epik yang unik. Aktiviti akan berlangsung sehingga 15 Mei 2022.


Untuk maklumat lanjut, ikuti Mobile Legends: Bang Bang di Facebook, Youtube dan TikTok. Muat turun permainan dan nikmati perayaan di App Store dan Google Play hari ini!


Mengenai MOONTON Games

Ditubuhkan pada 2014, MOONTON Games ialah sebuah syarikat global yang khusus untuk pembangunan permainan, penerbitan dan e-sukan. Dengan lebih 1000 pekerja di seluruh dunia, syarikat itu mengendalikan pejabat di Indonesia, Malaysia, Singapura, Hong Kong, Filipina dan China. Ia telah berjaya melancarkan beberapa permainan mudah alih berprofil tinggi secara global di lebih 30 negara di seluruh dunia. Mobile Legends: Bang Bang ialah permainan bintang semasa dan arena pertempuran berbilang dalam talian mudah alih (MOBA) terkemuka di seluruh dunia.

 

Mengenai Mobile Legends: Bang Bang

Mobile Legends: Bang Bang merupakan permainan Mobile Multiplayer Online Battle Arena (MOBA) paling popular di seluruh dunia yang menyatukan komuniti melalui kerja berpasukan dan strategi. Dengan lebih 1 bilion pemasangan dan 105 juta pengguna aktif bulanan, permainan yang memenangi anugerah itu adalah antara 10 teratas yang paling banyak dimainkan di lebih 120 negara. Dengan capaian yang meluas di seluruh rantau Asia Pasifik, berbilang pemain tersedia di 190 negara dengan kehadiran esports global yang meluas.

 

Mengenai Samsung Electronics Co., Ltd.

Samsung memberi inspirasi kepada dunia dan membentuk masa depan dengan idea dan teknologi transformatif. Syarikat itu mentakrifkan semula dunia TV, telefon pintar, peranti boleh pakai, tablet, peralatan digital, sistem rangkaian dan memori, sistem LSI, penyelesaian faundri dan LED. Untuk berita terkini, sila lawati Bilik Berita Samsung di news.samsung.com.