BRAND’s Essence of Chicken (BRAND’S) telah bekerjasama dengan PLUS Malaysia Berhad (PLUS) untuk kali kedua bagi melancarkan kempen keselamatan jalanrayanya – ‘Kekal Cergas dan Selamat’ untuk Ramdan dan Hari Raya 2024. Melalu kerjasama ini, BRAND’s dan PLUS akan terus memperjuangkan keselamatan jalan raya dan menggesa pengembara untuk rehat dengan kerap, meningkatkan tahap kewaspadaan mereka, dan kekal bertenaga untuk memastikan perjalanan pulang yang lebih selamat di tengah kesibukan perayaan.



Kempen ini bertujuan untuk melibatkan dengan lebih 65,000 pengguna jalan raya di R&R PLUS terpilih, sambil mengingatkan mereka untuk sentiasa kekal berjaga-jaga dan bertenaga di jalan raya.


Tempoh perayaan Aidilfitri pada tahun 2023 telah menyaksikan peningkatan jumlah kenderaan di lebuh raya PLUS, dengan jumlah semasa kemuncak Aidilfitri mencecah lebih dua juta kenderaan. Menurut Polis Diraja Malaysia (PDRM), pada 2023, kemalangan jalan raya meningkat sebanyak 9.6% berbanding tahun sebelumnya. Memandu dengan laju, pemandu yang letih dan gangguan adalah punca-punca utama kemalangan yang direkodkan. Statistik yang membimbangkan inilah yang mendorong BRAND’S untuk sekali lagi bekerjasama dengan PLUS, untuk mengingatkan pengguna jalan raya tentang pentingnya mengekalkan kewaspadaan dan tenaga untuk pemanduan yang selamat.

Berehat untuk Meningkatkan Kewaspadaan Anda dan Mengecas semula Tenaga Anda

BRAND'S akan mengagihkan lebih 50,000 botol BRAND'S® Essence of Chicken kepada pengguna lebuh raya PLUS di hentian R&R terpilih antara 4 dan 17 April 2024  sebagai sebahagian daripada kempen ini. Terdapat juga aktiviti-aktiviti interaktif di hentian-hentian ini bagi membantu pengguna jalan raya bersenam minda mereka dan kembali bertenaga semasa rehat.

Eunice Kow, Ketua Pemasaran Health Enrichment, Suntory Beverage and Food Malaysia berkongsi, "Kami sangat teruja untuk bergabung tenaga dengan PLUS sekali lagi untuk kempen yang bermakna ini kerana pada tahun 2023, kami berjaya mencapai lebih 50,000 pengembara. Matlamat kami masih sama - untuk menyemai rasa tanggungjawab dan kesedaran di kalangan pemandu terhadap keselamatan mereka dan keselamatan penumpang melalui kempen 'Kekal Cergas dan Selamat' ini. Kami percaya setiap perjalanan bukan sekadar perjalanan pulang tetapi pulang dengan selamat kepada orang yang tersayang. BRAND'S® Essence of Chicken ialah suplemen kesihatan semula jadi yang terbukti secara saintifik untuk meningkatkan tumpuan mental, mengurangkan keletihan mental dan memberi tenaga semula kepada pengguna jalan raya, menjadikannya teman yang ideal untuk pemandu jarak jauh untuk berbuka puasa atau bersahur sebelum meneruskan perjalanan mereka.”

BRAND'S® Essence of Chicken diperbuat daripada ekstrak semula jadi ayam premium berkualiti tinggi yang diproses secara bersih di bawah suhu tinggi dan ditekan dengan berhati-hati untuk mengekalkan nutrien semula jadi yang kaya dengan rasa yang lebih baik yang menarik minat rakyat Malaysia dari semua lapisan masyarakat. Ia juga disahkan Halal oleh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM). Dengan rasa yang lebih licin dan faedah kesihatan yang tinggi, pengguna jalan raya boleh menikmati faedah pemakanannya untuk kekal berjaga-jaga dan bertenaga.

Aktiviti-aktiviti di dalam kempen ‘Kekal Cergas dan Selamat’ BRAND’s dan PLUS akan berlangsung di lokasi-lokasi berikut:

1. 4 sehingga 7 April di R&R Tapah Arah Utara

2. 8 dan 9 April di R&R Seremban Arah Utara

3. 14 dan 15 April di R&R Ayer Keroh Arah Selatan

4. 16 dan 17 April di R&R Sungai Buloh Arah Utara


Semasa sambutan perayaan Aidilfitri, PLUS dan BRAND'S menggalakkan pengembara untuk menyemak halaman Facebook PLUS Malaysia (www.facebook.com/PLUSMalaysiaBerhad/) dan halaman Facebook BRAND'S Essence of Chicken (www.facebook.com/BrandsMalaysia) untuk maklumat terkini mengenai Nasihat Masa Perjalanan (TTA)  dan situasi lalu lintas terkini.

Kerjasama ini adalah sebahagian daripada usaha berterusan BRAND’s untuk memberi kesan positif kepada komuniti dan menyediakan petua dan sumber yang berguna kepada pengguna jalan raya untuk kekal berwaspada, selamat dan selamat semasa dalam perjalanan. Dengan inisiatif ini, BRAND berharap untuk membuat perubahan yang bermakna dalam kehidupan orang ramai dengan mencipta pengalaman perjalanan yang lebih selamat sebagai keluarga.


Mengenai BRAND’S Essence of Chicken

BRAND'S® Essence of Chicken ialah makanan tambahan semula jadi. Ia adalah ekstrak ayam mudah di hadam yang mengandungi asid amino dan peptida yang mudah diserap. Proses masakan dua kali pada suhu tinggi unik kami menjadikan pati kami lebih pekat. Ia kedap udara untuk mengekalkan kesegarannya dan disterilkan pada suhu lebih daripada 100°C. BRAND'S® Essence of Chicken bebas lemak dan kolesterol, tinggi protein, dan tiada bahan perasa tambahan.

 Dengan lebih 50 kertas saintifik yang telah diterbitkan, BRAND’S® Essence of Chicken adalah satu-satunya Pati Ayam yang terbukti secara klinikal untuk tubuh yang sihat dan minda yang tajam. Ia telah ditunjukkan untuk meningkatkan metabolisme dengan mengurangkan keletihan dan meningkatkan aliran oksigen ke otak untuk kepekatan yang lebih baik.

Mengenai PLUS Malaysia Berhad

PLUS Malaysia Berhad (PLUS) ialah pengendali lebuh raya terbesar di Semenanjung Malaysia dan salah satu pengendali lebuh raya terbesar di Asia Tenggara yang bertanggungjawab mengurus serta memastikan keselamatan dan keselesaan 1.7 juta pelanggan harian di sepanjang 1,130km (91% lebuh raya antara negeri) dalam negara. PLUS telah memainkan peranan penting dalam meningkatkan status sosioekonomi Malaysia selama tiga dekad, sebagai pemangkin industri pelancongan, penubuhan zon bebas cukai, pelabuhan baharu dan pembesaran kawasan perumahan.

Didorong oleh aspirasi untuk menjana kemakmuran dan kemampanan dalam kehidupan komuniti, ekosistem PLUS juga telah mewujudkan peluang perniagaan dan pekerjaan dengan memanfaatkan pelbagai komuniti sekitar 30 kilometer dari lebuh raya kami. Untuk maklumat terkini, sila layari www.plus.com.my atau dapatkan kemas kini melalui Facebook, Instagram, Linkedln dan saluran YouTube kami.