Restoran Sisik Ikan Bakar Resepi Warisan Tok Masakan Tradisi Melayu - blog.iamfuzy™

5 August 2019

Restoran Sisik Ikan Bakar Resepi Warisan Tok Masakan Tradisi Melayu

Restoran Sisik Ikan Bakar Resepi Warisan Tok Masakan Tradisi Melayu | Restoran Sisik cukup dikenali dengan masakan warisan yang menyajikan hidangan ikan bakar dan pelbagai makanan laut.  Kedudukan Restoran Sisik yang strategi ini selain terdapat ruang letak kereta yang luas ianya terletak berhampiran pusat membeli belah GM Klang (GM Klang Wholesales City) yang sentiasa menjadi kegilaan orang ramai malah seorang sahabat yang tinggal di Kedah pun sanggup ke sini untuk bershopping!

Restoran Sisik yang dahulunya dikenali sebagai Restoran Resepi Warisan Tok, ditubuhkan pada tahun 2013 oleh pengasasnya yang berasal dari negeri Pahang yang ingin memartabatkan masakan Melayu asli terutama dari segi ramuan dan masakannya.

Restoran Sisik Ikan Bakar Resepi Warisan Tok Masakan Tradisi Melayu
 Memang dari jauh dah boleh nampak 'signboard' Restoran Sisik ni yang terletak di Bandar Botanik Klang ni
Restoran Sisik Ikan Bakar Resepi Warisan Tok Masakan Tradisi Melayu

Nasi lemak sisi buluh perindu..pergh dasyat nama sajian ni kan! yang merupakan antara menu yang disajikan selain kita boleh makan nasi putih dengan pelbagai jenis masakan laut.

Restoran Sisik Ikan Bakar Resepi Warisan Tok Masakan Tradisi Melayu
favorite! dan recommended! memang sedap ikan pari bakar yang diletakkan kuah air asam yang pekat dan sangat memikat.

Restoran Sisik Ikan Bakar Resepi Warisan Tok Masakan Tradisi Melayu
Ikan masak tempoyak yang cukup sedap yang cukup disyorkan..tak percaya? mai la cuba!
Restoran Sisik Ikan Bakar Resepi Warisan Tok Masakan Tradisi Melayu
ikan siakap stim yang cukup memenuhi selera saya, ikan bawal bakar, siput buluh dan kepah yang dimasak cukup menyelerakan sampai tersandar lepas makan..hehe

Restoran Sisik Ikan Bakar Resepi Warisan Tok Masakan Tradisi Melayu
Pelbagai jenis makanan laut segar untuk dipilih dan seterusnya dimasak ikut selera para pelanggan. Ada pemiant telor ikan mayong, telur sotong? dan peminat lauk masakan asli dan tradisi Melayu di Restoran Sisik ni, kena la singgah dari jam 8.00 pagi hingga 4.30 petang sementara untuk steamboat dan hidangan bakar atau bakar berempah pula bermula jam 5 petang hingga 12.30 tengah malam

Restoran Sisik Ikan Bakar Resepi Warisan Tok Masakan Tradisi Melayu
Restoran ini boleh menempatkan sehingga 600 orang dalam satu masa, jadi kalau nak buat tempahan untuk sebarang majlis, jamuan makan dan apa saja acara, tempat ini memang sesuai!

Restoran Sisik Ikan Bakar Resepi Warisan Tok Masakan Tradisi Melayu
foto kredit to Ayu Arjuna
Segak kan para pekerja di Restoran Sisik ni dengan baju ala pengawal siap dengan tanjak, kemas dan mereka ni sangat ramah dari bab pemilihan makanan sehingga bab sajian. Tahniah Restoran Sisik yang bukan sahaja memperkenalkan masakan asli Melayu tapi juga penampilan para pekerjanya.

Nak tau lebih lanjut boleh layari www.facebook.com/restoransisik

Sebarang pertanyaan atau tempahan boleh hubungi 019 226 3004 / 016 224 0474

Alamat : No 2, Jalan Kasuarina 1/ks7,Bandar Botanik, 41200 Klang, Selangor


7 comments:

  1. waahh...nampak sedap sedap semuanya

    ReplyDelete
  2. Semua hidangan nampak sedap betul..entah bila la SA leh singgah sini

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum Umi :)

    Sedap ikan bakar. Peberet Ruby juga tu. Dekat dengan GM Klang rupanya.

    Ada juga steamboat.

    Memang syok dapat makan-makan

    ReplyDelete
  4. Wah, macam-macam menu ada. Nampak sedap 😋😋

    ReplyDelete
  5. last month pergi GM Klang..tapi tak perasan pun restoran ni.

    ReplyDelete
  6. Bestnya menu yang ditawarkan.. menarik pula nasi warna hijau tu..

    ReplyDelete

terima kasih atas kunjungan dan komen, sungguh sangat
dihargai!

kalau ada kesempatan saya akan balas, InsyaAllah

komen baik-baik tau!

Thanks for the visit, appreciate your positive comments!