Sambal Tokok Zuqnii Sedap Berapi Kembali Di Pasaran | Memang teruja bila dapat tau yang Sambal Tokok keluaran Zuqnii dah kembali.  Sambal Tokok dengan resipi tradisi Melayu-Minang ini memang cukup memenuhi citarasa saya dan pastinya buat penggemar makanan pedas.


Sambal Tokok Zuqnii Sedap Berapi Kembali Di Pasaran
Jujurnya Sambal Tokok Zuqnii ni memang pembuka selera untuk pelbagai hidangan antaranya nasi lemak, nasi goreng, bubur nasi dan kalau di rumah tiada sambal belacan atau sambal lain, cukup memadai dengan Sambal Tokok ni dan paling mudah buat suri rumah kerana ianya boleh pes untuk nasi goreng. Memang terangkat dan cukup menyelerakan. Tak percaya? cuba buat sendiri dan rasa!


Resepi Nasi Goreng Sambal Tokok

Sambal Tokok Zuqnii Sedap Berapi Kembali Di Pasaran
bahan-bahan:
2 mangkuk nasi putih
bawang merah
3 sudu sambal tokok Zuqnii
sayur kangkung/carrot (dipotong dadu)


Cara membuatnya :
Gaul nasi putih dengan sambal tokok hingga rata dan sebati. Tumis bawang hingga kekuningan, masukkan sayur kangkung dan dikacau.  Bila sayur kangkung dah layu, masukkan nasi dan dikacau.  Padamkan api dan boleh dihidangkan.

Sambal Tokok Zuqnii Sedap Berapi Kembali Di Pasaran
Mujur ada Sambal Tokok Zuqnii yang menjadi penyedap nasi lemak sewaktu bercuti ke Kuantan baru-baru ni. Gabungan rasa pedas cili api dan ikan bilis dengan rasa masam ni memang cukup menyelerakan dan menambah kesedapan nasi lemak.


Sambal Tokok Zuqnii Sedap Berapi Kembali Di Pasaran

Kandungan Sambal Tokok Zuqnii
Sambal Tokok ni tidak mengandungi belacan dan bahan kandungan sambal tokok ni adalah cili api, ikan bilis, minyak kelapa, bawang goreng, jus limau, garam, gula, serbuk perasa malah TANPA bahan pengawet.



Nak order, whatsapp je ke +6016 675 0198 yang tertera di seperti di gambar tu.

Page :   HQ Sambal Tokok Zuqnii | IG : @hqsambaltokokzuqnii

#sambaltokok #sambaltokokzuqnii #sayarasasayasuka #bloggersukamakan